AF reefsalt + betragter jeg ikke som specielt “high end”.
I forhold til pris er det i den billige ende, men ingen tvivl om at det er god salt der opløses nemt… det er så et minus at de tilsyneladende sparer lidt på rubidium…

Rb måles kun med ICP-MS testen. Det var ikke ment sådan at AF salt ikke er godt, for det er et udmærket salt, som jeg selv har brugt. Kan sige ift til sps er det ud fra private test, Sea saltet som passer bedst ind til sps( en enkelt reefers mening), hvor man så kan tilføje lidt ekstra-Engelquist skrev: ons 29. apr 2026 07:49 Tak for svaret Carsten
Jeg mener nu ikke at AF tester for Rb i deres ICP test?
AF reefsalt + betragter jeg ikke som specielt “high end”.
I forhold til pris er det i den billige ende, men ingen tvivl om at det er god salt der opløses nemt… det er så et minus at de tilsyneladende sparer lidt på rubidium…

1

De kører op til 80% om dagen og 20 % om natten.Anders månsson skrev: man 11. maj 2026 17:18 Jeg har selv maxpect gyre pumper. De kører fem og tilbage så de kører frem og tilbage med hinanden. Da de kan køre baglæns
Hvordan er dine pumper indstillet?

Nej- kun GYRE flow som jeg beskrev i mit indlæg.Anders månsson skrev: man 11. maj 2026 17:35 ok så ingen kryds/pumper imod hinanden flow på noget tidspunkt af dagen?

Det virker fint her- men det står jo alle frit for at finde de pumper/indstillinger der passer dem og deres system.Anders månsson skrev: man 11. maj 2026 17:52 ok jeg kan bare ikke se at flow fra en side kan være bedre end skiftende flow... Men jake Addams vidste hvad han taler om.
Dine koraller og musling ser ud til at være glade for din gyre indstilling på dine pumper, trods det ikke er maxspect gyre pumper![]()