Regler og Retningslinjer Læs her

Indo pacific shalow reef, med et gult strejf fra Hawaii

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions: 199
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Indo pacific shalow reef, med et gult strejf fra Hawaii

Indlæg af Engelquist »

Tak for svaret Carsten😊

AF reefsalt + betragter jeg ikke som specielt “high end”.
I forhold til pris er det i den billige ende, men ingen tvivl om at det er god salt der opløses nemt… det er så et minus at de tilsyneladende sparer lidt på rubidium…
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=98413
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions: 1020
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Indo pacific shalow reef, med et gult strejf fra Hawaii

Indlæg af Seniorreefer »

Engelquist skrev: ons 29. apr 2026 07:49 Tak for svaret Carsten😊
Jeg mener nu ikke at AF tester for Rb i deres ICP test?
AF reefsalt + betragter jeg ikke som specielt “high end”.
I forhold til pris er det i den billige ende, men ingen tvivl om at det er god salt der opløses nemt… det er så et minus at de tilsyneladende sparer lidt på rubidium…
Rb måles kun med ICP-MS testen. Det var ikke ment sådan at AF salt ikke er godt, for det er et udmærket salt, som jeg selv har brugt. Kan sige ift til sps er det ud fra private test, Sea saltet som passer bedst ind til sps( en enkelt reefers mening), hvor man så kan tilføje lidt ekstra-
Bruger dog kun Decoceans nye salt PT, som har virkelige gode tal og høj på F/MN/CA/MG/SR. Har før brugt TM Reef Pro som i kan læse om.
Jeg har fået testet saltet (Betalte selv for en ICP-MS), og derfor jeg tør bruge den, da den er ny på markedet. Carsten har også fået lavet test på den, og er på højde med mange +1000kr spanden salte, hvor bla. K er alt for høj ;)
Søg på ICP test på salte i R2R, hvor private laver icp-ms teste på salte på market. Der er en liste om resultater som bliver opdateret med jævne mellemrum.

Her er et eks. på listen
Salt.png
1 Billede
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"