*RETTELSE*herzberg skrev:Nu er jeg snart træt af at høre det, for Thomas blev inspireret af MIT designAndersNT skrev:Ja har selv bygget bordet. Blev inspireret af "Thomas Rødovre".![]()
Jeg blev inspireret af herzberg's design

*RETTELSE*herzberg skrev:Nu er jeg snart træt af at høre det, for Thomas blev inspireret af MIT designAndersNT skrev:Ja har selv bygget bordet. Blev inspireret af "Thomas Rødovre".![]()
hehe godt såAndersNT skrev:
*RETTELSE*
Jeg blev inspireret af herzberg's design
Jep det har jeg gjort. Har skåret et stykke silikone slange og sat på indersiden. Det hjalp noget, men det er nu ikke så flot..Stefan skrev:Mine nanoer er blevet lidt bedre med tiden. Nu huskede du vel at montere alle fire gummidutter pr. magnet - de hjælper også en del på støjniveauet. Jeg kørte uden dem i starten, da jeg var lidt for ivrig og ikke helt troede på, at de kunne gøre en forskel.
Tror generelt at de fleste pumper lige skal "køres til".
Prøver lige at kigge på huset/holderen igen senere. Havde faktisk godt tænkt lidt på det, og tror at det har en del af skylden. Syntes bare godt det kan være lidt svært at få dem helt i?Stefan skrev:Jeg har et par 6025ere i mit system og de siger altså som sagt ikke meget. De støjede faktisk heller ikke meget i starten. Har fundet du af, at de godt kan larme lidt ekstra, hvis huset ikke sidder helt rigtigt på, eller hvis de ikke sidder helt rigtigt i holderen.
Ad returpumpen så skaber det uden tvivl meget resonans, hvis den rører ved glasset i sumpen! Min støjer også mindre, når den står på en måtte af noget blå filtersvamp.
Har du på gurglebusteren forsøgt at hæve "hovedet", så det lukker mere af for hullerne? Det burde hæve vandstanden og sørge for at vandet ikke render så hurtigt igennem, så den netop ikke slurper/gurgler/bøvser. Ja, hvis du vil justere vandstanden, så skulle du have sat hullerne højere.
Jeg prøver lige det med at holde dem i hånden lidt senere når jeg skal i gang med baljen.peder skrev:Har du prøvet med en Neopren "pad" på indersiden af dine Tunze!! (kan laves af f.eks. en musemåtte) lyder som resonans, selve pumpen burde være lydløs!! har du prøvet at holde selve pumpen i hånden mens den kører, så kan du hurtigt finde ud af om det er resonans eller selve pumpen der larmer. Ang. Aquabee ja de larmer genn. for megetmen igen en neoprenpad vil også hjælpe her, ellers burde du nok overveje Tunzes nye "silence" returpumper, som forøvrigt ikke bruger så meget strøm. Har set dem hos Mrutzek til omkring 500kr.
Den skal helst renses rimelig ofte netop af den grund.AndersNT skrev: Bliver den pude ikke en nitrat bombe med tiden? - Eller er der så meget turbolens omkring pumpen at det ikke er et emne?
Det er et godt bud, har installeret den "store" model 1073.040 hos min svoger og den kan næsten ikke høres hvis den står på en filtersvamp.AndersNT skrev:
Sådan en her: http://www.shop-meeresaquaristik.de/pro ... -020-.html ikke sandt?
Også 25mm.Johnny skrev:jeg har en aqua bee 2000/1 som retur den står på bunden og siger abselut intet! hvilke dirameter har retur pvc det kunne lyde somom den bliver overbelastet måske? jeg bruger 25mm pvc
Tænkte jeg nokStefan skrev:Den skal helst renses rimelig ofte netop af den grund.AndersNT skrev: Bliver den pude ikke en nitrat bombe med tiden? - Eller er der så meget turbolens omkring pumpen at det ikke er et emne?
Hvorfor riller i stedet for huller?Stefan skrev:Nej, jeg har savet nogle riller. Du kan i princippet sagtens bare have et rør. Det andet mindsker bare muligheden for, at det stopper til. Husk at jo længere nede du laver nederste hul/rille/whatsoever, jo mere vand skal der kunne være i sumpen, når returen slukkes.