Da jeg står op og ser på mine fisk, har min klown en masse hvide prikker på sig? det ligner små luftbobler, men er det ikke, hvad kan det være?
Har ikke haft lys på i nat. Kan det være det ?
Små hvide prikker?
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Små hvide prikker?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: 2860 Søbog
Re: Små hvide prikker?
Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Ja tænkte også stress. Men har lagt mærke til at de dagen jeg har slukket for alt lys om natten er de dagen de har pletter? kan det hænge sammen?nybegynder skrev:Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
Er bestemt heller ikke fan af medic til mine små venner. gls har lige været her med nyt salt(LPS salt) så har lige gjort klar til vandskifte til i aften, så håber det også hjælper lidt på det. Har fået sådan en tomat anemone her i sidste uge, men den burde jo ikke stresse klown fik vel?

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Roskilde
Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.nybegynder skrev:Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.[/quote]troels skrev:Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.nybegynder skrev:Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
Så er jeg jo lige nød til at stille dig et konge spørgsmål

Hvordan kan det være at min klovn efter et par timer i lys igen er pletfri? Har også lagt mærke til at de andre er blege om morgenen(altså de nætter uden lys)
Hvis det er parasitter hvad kan der så gøres? uden at fjerne dem fra bajlen?