Små hvide prikker?

Forum for snak omkring sygdom i akvariet.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Små hvide prikker?

Indlæg af Mikki »

Da jeg står op og ser på mine fisk, har min klown en masse hvide prikker på sig? det ligner små luftbobler, men er det ikke, hvad kan det være?
Har ikke haft lys på i nat. Kan det være det ?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Re: Små hvide prikker?

Indlæg af nybegynder »

Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

nybegynder skrev:Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
Ja tænkte også stress. Men har lagt mærke til at de dagen jeg har slukket for alt lys om natten er de dagen de har pletter? kan det hænge sammen?
Er bestemt heller ikke fan af medic til mine små venner. gls har lige været her med nyt salt(LPS salt) så har lige gjort klar til vandskifte til i aften, så håber det også hjælper lidt på det. Har fået sådan en tomat anemone her i sidste uge, men den burde jo ikke stresse klown fik vel?
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af troels »

nybegynder skrev:Det kommer af stress har selv lige gået ned med min besætning prøv at isolere fiskene i sumpen, evt en masse vandskift........ Man kan dog få medic imod det men den skader mere end den helbreder....
Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Mikki »

troels skrev:
Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.
Nej, ved ikke hvorfor denne vandrehistorie er så sejlivet.. "hvide pletter" på fisk er i 99,9 % af alle tilfælde parasitter - oftest cryptocarion irritans. "Stress" kan selvfølgelig medføre at fisken har mangelfuldt slimlag og derfor er ekstra modtagelig for grove parasit angreb.[/quote]

Så er jeg jo lige nød til at stille dig et konge spørgsmål ;)
Hvordan kan det være at min klovn efter et par timer i lys igen er pletfri? Har også lagt mærke til at de andre er blege om morgenen(altså de nætter uden lys)
Hvis det er parasitter hvad kan der så gøres? uden at fjerne dem fra bajlen?
Besvar

Tilbage til "Sygdom"