Blåbenede eremitkrebs.. Hjælp

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Nani
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Postnummer: 2880 Bagsværd
Saltvand siden?: 2012

Blåbenede eremitkrebs.. Hjælp

Indlæg af Nani »

[img]Hej derude

Jeg har 5 stk blåbenede eremitkrebs gående i mit 130L sammen med en blå/gul damsel, 2 klovnfisk og en Hugo (eller i dette tilfælde en JENS :) )
I dag fandt jeg dette (se billede) og efter lidt research her på siden er jeg dog lidt i tvivl om den lille bandit har skiftet hud, eller han er død. Skalden han boede i er umiddelbart tom, men hvis jeg lige havde skiftet hele min hud ville jeg nok også gemme mig grundigt indtil jeg var kommet mig lidt. Derfor er skalden stadig i vandet (sikkert placeret på en "hylde")

Jeg læste at man bør have lidt større "huse" liggende til krebsene, men hvordan får man fat i disse?? Jeg vil ikke have de hiver hinanden ud af deres huse, eller slår ihjel for et sted at bo ;)

Som altid er der selvfølgelig også et sidespørgsmål: Jeg har en sten med "stjerneanemoner". Forhandleren var så sød at give mig det latinske navn, som jeg dumt nok ikke skrev ned i den overbevisning at jeg da godt kunne huske det. Det kan jeg IKKE, og div google søgninger har kun givet stjernepolyp, som det ikke er.. Nogle forslag?

På forhånd tak for hjælpen :)

KH
Natasha
Vedhæftede filer
Krebs.jpg
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Blåbenede eremitkrebs.. Hjælp

Indlæg af Bingocaller »

Hvis der er blød bagkrop er han død og blevet hevet ud af si skald af en der er større
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Første gang jeg så der lå noget der lignede kroppen fra en blå eremit , troede jeg også den var stået af i svinget..! For det ligner virkelig en hel krop! Men det er kun det ydre skelet!:-)
Morten
Nani
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
13
Postnummer: 2880 Bagsværd

Indlæg af Nani »

Av øv altså, bagkroppen ER blød. Og jeg har allerede en mistænkt.. Men den lille døde gut havde det mindste hus..?
Så større skald(l)er?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Surt .. Havde også to styks der gik fint sammen.. Så pludselig en dag havde den store ædt den lille, selvom der ellers var nok at Spise.. Møgsvin ... Så nu ligger der et tomt hus på bunden og venter!:-)
Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"