Den orginale er en "Hellfire".
Den nye til venstre er en "God of Torches", og de 2 små fragger er "Holy Grail". Ellers var det omvendt med de to sidste.
Jeg regnede til ca 25-30 hoveder, så rundt SEK 50 000,- værdt koraller har jeg limet i dag

En anden favorit er Jokob H https://www.youtube.com/watch?v=lMgodgFkSOApederrevnørd skrev: tors 26. mar 2026 21:52 Ser Fantastisk og ækelt ud - og elsker kaffe
Den skummer bare![]()

Hej ThomasThomas fra Stockholm skrev: man 30. mar 2026 17:31 Vi var og lyftede akvariet i går søndag hjemme hos Michael. Crusse var der også, så hvilken dejlig dag det blev.
Crusse var tidligt ude med "bare-botten". Han har back-to-nature-skiver på bunden, som fungerer rigtig godt. Sidst han var her fik an 3 Tripneustes gratilla som han nu både elsker og hader.
Det positive er at hans kalciumreaktor nu kører på 50% mod 75% da de jo æder en del kalkalger.
Negativt er partikler i vandet da de stort set skuder hele tiden.
Michael kommer i hans nye setup at have en del Tripneustes gratilla da han kommer have en del bundglas, og når kalkalgerne bliver store, så vokser de son en montipora.
Jeg derimod har stadig en masse sten som står på glasset, og ikke lige meget synligt glas, så jeg kommer skille mig af med dem. Kommer beholde min Astropyga radiata for den er for sej![]()
@Anders, Crusse skal lave et eksperiment i påsken, han skal tage luft fra udsiden af huset og via et 50mm rør fikse så hans Red Dragon 450 skummer får udeluft. Jeg og Michael var dog ret enige om at nu han har hans mange sumpe i kælderen, ja så kommer det ikke at betyde en skidVi ved så også bedrer end at diskutere noget sådanne med Crusse, da det lidt for ofte sker at han har ret.
@Peder, Nu jag var med dem lånte jeg hjem en Ozon reaktor af Michael for at krige lidt med bakterierne nu jeg midlertidigt ikke kører med UVC. Her 24 timer efter den er monteret er vandkvaliteten måske blevet et my mere klart.
Den jeg ser en stor forandring i er i skummeren. Det den producerer er meget mere brunt/rødt. Det tror jeg er positivt.
Alt er ikke perfekt, tror ikke min Diacantus klarede flyttetså den næste jeg køber skal være mindst 5 cm.

Kan du ikke lige forklare hvad du mener med, at en kalkreaktor æder en del kalkalger.Thomas fra Stockholm skrev: man 30. mar 2026 17:31
Det positive er at hans kalciumreaktor nu kører på 50% mod 75% da de jo æder en del kalkalger.