Ny stensætning

Forum til snak om dekoration af akvariet, levende sten, døde sten, opstillinger, baggrunde.
Besvar
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Ny stensætning

Indlæg af den_ »

Hej SF

jeg går med tanken om at bygge lidt om i bajlen, da jeg er lidt ked af den stensætning jeg har nu, men hvordan gør jeg det smartest

jeg forstillet mig at flytte fiskene og koralerne over i en midlertide bajle, jeg har et 54 l som jeg ville hælde vandet over i.
Det er et standard 54l bajle med t8 lys til, hvor længe vil koralerne kunne klare dette lys.??
Er der nogle ide i at tage resten af vand fra bajlen over i nogle beholdere og gemme dette til jeg er færdig med opbygningen eller skal jeg blande nyt vand?

min ide er at bygge 2 søjler med de sten jeg har nu og evt. forbinde dem med en bro imellem, for at give med svømme plads til fiskene samt mindre døde zoner.¨

Men hvordan sætter jeg dem samme uden af det skal hærde alt forlænge samt hvad er det bedste af bruge til det og vil de levende sten jeg har tage skade af at have været taget op af vandet så længe?

nu hvor jeg adligevel har tømt baljen overvejer jeg også at sætte reef keramik eller selv lave en baggrund men dette er ikke besluttet endnu og jeg vil have dette.

Jeg håber der nogle der kan komme med indput til hvordan jeg gør det bedst muligt og give mig svar på nogle af de ting jeg er lidt i tvivl om

på forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Dennis :hehe:
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Re: Ny stensætning

Indlæg af MoG »

Jeg har lige gjort det samme i sidste uge .. Jeg solgte det sidste levende (bortset fra snegle ) og pillede alle stenene op og lagde dem i nogle spande. Sørgede for at hælde vand over dem engang imellem, mens de lå i spandene adskillige timer. Jeg har kun 2 små sps , som røg i sumpen og klarede det fint. Jeg tænker lidt at med mindre du har tænkt dig at projektet Skal tage laaang tid, så sker der vel umiddelbart ingenting med dine koraller. Jeg har da læst at mange har prøvet at mørklægge deres akvarie i flere dage, uden nogen videre problemer . Så mon ikke de kan klare den tur du taler om?

For et par uger siden skulle jeg rykke hele akvariet, da pumpede jeg næsten al vandet af og pumpede det samme vand tilbage. Nu har du jo "kun" 130 liter vand, så det burde vel ikke være det store problem at skaffe en beholder der kan indeholde en del liter! :wink:
Morten
Brugeravatar
Jaku
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 4652 Hårlev
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Jaku »

Harald Nyborg har 13/15 liter dunke til vand de koster 25 kr.

Dem har jeg altid brugt - har godt nok kun 90 liter vand. Så det er ca 6 dunke

til 130 er det 8 dunke + en 9 liter spand. :wink:

Mvh.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Bestil en blå fodertønde på nettet eller kør ud og køb en. Det er langt nemmere end alle de dunke! Jeg har en 210 liters, hvor jeg næsten kunne pumpe al vandet over i..
Morten
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af den_ »

Jeg vil helst ikke af med det levende jeg har.. kan jeg ikke undgå dette.
dunkene har jeg liggende så igen problemer der..

jeg regner med at projektet skulle laves på en weekend
Besvar

Tilbage til "Dekoration"