jeg går med tanken om at bygge lidt om i bajlen, da jeg er lidt ked af den stensætning jeg har nu, men hvordan gør jeg det smartest
jeg forstillet mig at flytte fiskene og koralerne over i en midlertide bajle, jeg har et 54 l som jeg ville hælde vandet over i.
Det er et standard 54l bajle med t8 lys til, hvor længe vil koralerne kunne klare dette lys.??
Er der nogle ide i at tage resten af vand fra bajlen over i nogle beholdere og gemme dette til jeg er færdig med opbygningen eller skal jeg blande nyt vand?
min ide er at bygge 2 søjler med de sten jeg har nu og evt. forbinde dem med en bro imellem, for at give med svømme plads til fiskene samt mindre døde zoner.¨
Men hvordan sætter jeg dem samme uden af det skal hærde alt forlænge samt hvad er det bedste af bruge til det og vil de levende sten jeg har tage skade af at have været taget op af vandet så længe?
nu hvor jeg adligevel har tømt baljen overvejer jeg også at sætte reef keramik eller selv lave en baggrund men dette er ikke besluttet endnu og jeg vil have dette.
Jeg håber der nogle der kan komme med indput til hvordan jeg gør det bedst muligt og give mig svar på nogle af de ting jeg er lidt i tvivl om
på forhånd tak for hjælpen
Hilsen
Dennis