Mixtur skrev:Lanthanum chlorid er noget man skal læse en del om inden man begynder på det, da det kan gøre meget skade også, du kan tilføre det i skummer, du må ALDRIG tilføre det i akvariet eller hvor der er mulighed for det kommer igennem ufiltreret, hvor jeg har læst har de brugt 10μ filter sokker mener jeg det er, eller noget deromkring, jeg brugte filtervat, og meget af det som lanthanum chlorid skulle igennem, hvor det blev sprøjtet i indsugningen på en pumpe som kørte det direkte i det filtervat. 
hvis du overdosere lægger der sig en tåget hinde på dine rude, og fiskene gisper efter vejret da det skulle tage en del ilt.
men hvis du har et 250L akvarie så brug rowaphos eller andet og så skal man jo huske som med så meget andet at meget hurtig nedsætning af værdier skader.
Enig med at man bør sætte sig ind i noget først.
Hvis man laver en od af det billige pulver kan fisk dø. Brugistedet Seaklear - mere sikkert, og mindre risiko(personlig erfaring)
Od giver tåget vand som vsv etc, ikke en hinde.
Det er en gammel skrøne at man ikke må forbedre en po4 værdi hurtigt(personlig mening)
Har ofte set skader ved od af fx Rowaphos - og jeg tror ikke det er pga hurtig sænkning af fosfat, men pga alt det lort som Rowa frigiver.
Når jeg giver lidt vel rigeligt Seaklaer, så er detveneste jeg ser at polypperne kommer endnu mere ud på mine sps.
Beklager at jeg er uenig, og detver ikke mangel på respekt overfor dit indlæg Mixtur - jeg har blot en anden mening 

Håber det er ok.
Mvh
Peder