Hvem mon synderen er..?
Den stribede mistænkte der ses længere nede, er pga nye oplysninger, ikke længere mistænkt i sagen!

Har intet med hinanden at gøre.MoG skrev:Hhmm.. Det virker bare mystisk .. Dagen efter pincetten er kommet i!
MoG skrev:Okay.. Det var godt den ikke nåede at blive rullet ind i ris og nori-tang så..!Selvom det strejfede mig!
![]()
Jeg har en sen aften set en krabbe luske rundt.. Men den flygtede hastigt da skæret fra lommelygten ramte den.. Men som sagt, det er da mystisk at det sker dagen efter pincetten ! Men jeg tror selvfølgelig på jer!
Velkommn hjem fra Thailand,MoG skrev:Ja, der er lidt alger.. Da vi kom hjem fra thailand lignede det en græsplæne på stort set alle sten! Skummeren havde drillet lidt på de tre uger og 3 ud af 4 pumper var næsten lukket helt til af er tykt lag!? De var fine da vi tog afsted.. Nå, men nogen af de mere brune alger tror jeg skyldes en ekstra god fodring til de nye beboere..
Men jeg må se om jeg kan få taget det! Hvad ville være det mest fordelagtige? Jeg har lige skiftet 10% vand i weekenden.. Tror jeg tager 10 mere i kommende weekend .. Men andre forslag?
Hej igen,MoG skrev:Jamen jeg bukker og takker, både for hjælp og ord!![]()
Jeg havde sådan set tænkt at lave en tråd omkring spørgsmål til nedbringelse af fosfat, men nu kan jeg lige så godt tage den færdig her!
Hvad er det mest fordelagtige.. ? Har tænkt meget på at anskaffe mig noget, men der er jo en del muligheder? Ville aktivt kul i en filtersok være nok eller? Jeg synes ellers jeg forsøger at suge så meget viden til mig og søge på forum, men kan ikke rigtig blive klog på hvad der er det mest fordelagtige at vælge omkring dette..
Carsten skrev:Aktivt kul fjerner ikke noget fosfat. Dertil skal du bruge noget Rowaphos eller Deltec Crown, som er det samme.
Nyeste medie til fjernelse af fosfat er Lanthiumklorid
Enig med at man bør sætte sig ind i noget først.Mixtur skrev:Lanthanum chlorid er noget man skal læse en del om inden man begynder på det, da det kan gøre meget skade også, du kan tilføre det i skummer, du må ALDRIG tilføre det i akvariet eller hvor der er mulighed for det kommer igennem ufiltreret, hvor jeg har læst har de brugt 10μ filter sokker mener jeg det er, eller noget deromkring, jeg brugte filtervat, og meget af det som lanthanum chlorid skulle igennem, hvor det blev sprøjtet i indsugningen på en pumpe som kørte det direkte i det filtervat.
hvis du overdosere lægger der sig en tåget hinde på dine rude, og fiskene gisper efter vejret da det skulle tage en del ilt.
men hvis du har et 250L akvarie så brug rowaphos eller andet og så skal man jo huske som med så meget andet at meget hurtig nedsætning af værdier skader.
Jeg vil da gerne bidrage til forvirringen ved at sige, at jeg ville tage udgangspunt i en måling af fosfat niveauet.MoG skrev:Altså.. Nu er forvirringen for mit vedkommende total!?![]()
Lanthium, rowa, seaklear..?? Hvad skal jeg bruge?
Tror kun det fåes i US. Nok billigst hos Swimming Pool folket http://www.intheswim.com/shopping/produ ... word=Y4855Bingocaller skrev:Hvor kan man få seaclear?