I er da ikke særlige saglige @ Nolan Og Aiszaxs jeg prøver at lære jer noget..! har jeg da skrevet noget der ikke holder ?? nogle trolle lever i et hul, og er bange for alt det de ikke kender til..! det må så være jer ?? LOL
@ Carsten jeg er da selv akvarist, og har selv været med på bølgen, der vil ha alt det nye og smarte, indtil jeg fik nogle fiske og
lys guroer, der kunne vise mig vejen .! i er angivligt ikke modtaglige over for andre måder at lave
lys på..! du skriver hvad har du at have det i!! tror da vi kan blive enige om at vi skal gøre det bedste for de individer hvis skæbne vi har taget ansvaret for ik ? og vi er enige om at lyset er det vigtigste element i tanken sammen med vandet ik ? vi er sikkert også enige om at vi er bundet af den måde vi opbygger tanken pga. lyset.. hvor ting der er lysfølsomme skal være øverst, og så der ned af, med de mindre
lys følsomme.!Vi skal da ikke finde os i det.! at få trukket noget over hoved, når de (producenterne) jo godt ved hvad der er det bedst, en fast lyskilde eller en aktiv lyskilde (Stadig LED ) så du kan retningsbestemme dit
lys (ROW Mål) så det passer til det individ du vil oplyse..! det er da logik for burhøns og væk er bindingen af hvor vi kan placere ting i akvariet..! hvor er trollen i det @ Nolan Og Aiszaxs ?? når jeg nævner det her over for akvarister måber de bare og siger, ja men jeg ved da ikke hvilke lysforhold (Row Mål) de forskællige ting skal ha, og hvordan skulle jeg da kunne måle om det så er ok ? og den får det
lys den har brug for ??? og til det svare jeg gerne, i har alle sammen en lysmåler på jer i ved det bare ikke, og så er det så smart at man bare skal pege på indivdet (korallen) og trykke på en knap så fortæller EXIF dig det hele

Jeg ville godt ha indført et par nye begreber til hver individ i arts beskrivelsen..! der burde så hedder optimalt
Lys/spektrum og optimal flow/retning og data findes allerede men vi bruger det ikke????? kom nu nogen af jer kloge lysfolk vis jer i debatten

eller er i også bange for et angivligt fabeldyr som nolan som er blokeret pga. usaglighed. LOL.
Mvh.