Jeg har nu de sidste par dage læst en del om ozon for at få lidt viden omkring det da jeg ikk ønsker bare at starte op på må og få da det som det kendes farligt for mennesker og dyrene i akvariet!
Jeg har læst en de l på denne side og her må jeg nok erkende at jeg bliver en del forvirret mht ozon og dennes måde at blive brugt på!?
http://reefkeeping.com/issues/2006-04/rhf/index.php#2
Jeg syntes der er en stor tildens i DK at bruge ozonen gennem ens skummer men det kan jeg se på flere udenlandske sider ikk er den bedste løsning da kontakt tiden(hvis jeg har forstået det rigtigt) ik er alt for god og så kan ozonen ødelægge "plastikken" på ens skummer osv osv
NU TIL SPØRGSMÅLET:
Kan se flere i udlandet bruger en ozon reaktor og derefter et kulfiter!? jeg kan følge den så langt til at bruge en ozon reaktor men et kulfilter til luften men da ikk til vandet? hvis det fiser fra reaktoren direkte over et i kulfilter hvad gavn har den så på vandet ozonen??? Dette er det som forvirre mig mest og håber en kan svare mig på det!?
Hvilken reaktor bruger i (hvis i altså har en)?
Bruger i et kulfilter?
og hvordan beregner man den ønskede mængde luft fra luftpumpen og hvordan beregner man ozon mængden derskal tilføre i mg?
På forhånd tak fordi i tog jer tid til at forklare

MVH