Pacific Sun generalt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Pacific Sun generalt

Indlæg af Mikas »

Fik jo min lampe igår og må sige jeg blev skuffet :-(

Når jeg søger inde på de danske sider står der ikke hvilke blæsere der sidder i metis men alle andre skriver de 17db .. Min den LARMER .. Mit støj niveu er steget fra lige under 50 til 56-58 nu .. De overdøver faktisk mine vortech der køre på halv styrke? Kan de virkelig passe?

Bort set fra det så kan den slet ikk dække akvariet hvis man ligger den på spiderophængene .. Man kan tydelig se i vandet , der mellem modulerne er der mørkt helt oppe i toppen og ude mod ruden og bagerst desværre så den skal op og hænger 20-25 cm over før den dækker det hele tror jeg..

Jeg fik at vide at jeg ikk måtte sætte den på 100% til at starte med.. Men prøvede alligevel at lege lidt med det og skue helt op men synes godt nok slet ikke den gir nær så meget lys som
Mine 8x39watt før.. Det meget mere dunkelt nu..

Ud over så er den ene ballast i stykker tror jeg.. Hvis jeg montere to ballaster til lampen så klikker den sidst monteret helt vildt.. Men hvis jeg kun har en til så virker alt lys på nær måne lyset i nummer 2 modul.. Og så flimmer det helt ulideligt meget men er lidt i tvivl om det er fordi der kun er en ballast på? Det i hvertfald meget forvirrende at se på.. Og meget stressende for øjet...

Det eneste plus er når jeg sætter den til 20400 så har den det fedeste lys
Mine koraler osv men det stadig før mørkt men måske jeg vænner mig til det og så det måne lys og når den er ved at slukke om aften skrifter over i det blå med fuld knald, det sku kræs..
Men indtil videre er det helt klart en fesen fornemmelse jeg sidder med da det sku ikk var det jeg havde regnet med..
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun generalt

Indlæg af StarF »

1: blæserne lydder deffekt

2: hvis den skal dække et stort område så skal den op i wire! er jo logik!

3: lyset virker mere dunkent for ens øjne, da bølgerlængderne er korte da dioderne er lavet til at give den slags lys. t5 giver mere bredt spectre og derved virker det skarpere for øjene, få fat i en par måler og du vil se par værdierne ligger i toppen! (havde samme reaktion som dig.. tro mig sps will grow)
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Ja det er også hvad jeg tænker men det bare en helt almindelig lyd.. Lige som en computer der køre ?
En skummer med det lydniveu havde nok været meget værre at høre på men stadig ..

Men den står så også på 90 % så de køre
Måske lidt hurtigere end min brors der kun køre
På 80? Men synes sku det er en relativ høj lyd når man kommer fra en lampe der ikke havde blæsere eller sagde en lyd? :-/

2. Jeg fik bare at vide at spredningen sku være så høj at den "burde" ku dække men det kan den bare ikk overhovedet..

3 så ville Moby gerne vise mig sådan en par måling men synes bare jeg læser så tit her inde at folk siger der er "smæk" på osv.. Det synes jeg bare bestemt ikk der er.. Der var mindst lige så meget lys når kun 4 af mine t5 rør var tændt..
Måske det en smag/vane sag.. Synes bare det ser underligt ud lige nu..

Hvis den skal Hænge 25 cm over , skal den 85cm ned før den dækker rammer bunden :-/
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

hvis din blæser ikke overholder de specifikationer der er blevet oplyst, MÅ den være defekt, og så skal den jo returneres til forhandleren. Nu kender jeg ikke højden på din balje, men hvis den er 50 cm eller derover virker 2 lamper på 100 W ikke af ret meget. Selv vil jeg højst sandsynligt investerer i PS Black Python 3 X 200w til mit 760l der er 65 cm. højt.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

vi gentager.. LYSET for dine ØJNE virker mørkere, for korallerne er det MODSAT. Jeg ved ikke hvorfor folk skriver der er smæk på, når faktum er lyset virker mørkere end t5 osv. Mit gæt er mange folk, altid gør det de lige har købt, bedre end det er for at retfærdiggøre det. Any way det er også lige meget, din led lampe giver en høj par for mindre w, end en t5 lampe. Giv lampen et par mdr, så har dine øjne også vænnet sig til, at lyset ikke er så lys intenst at se på.

min lampe er næsten lydløs, skal helt hen forand den for at kunne høre blæserne svagt, så der må være deffekte blæsere på din.

Min 200w hænger 12cm over og dækker 75x70cm, hvad mål har dit akv?
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Nope du har ret.. Men det jeg siger med der står 17 dB vel alle andre lamper end min.. Metis er der ikk noget oplyst på deepocean i hvertfald..

Jeg fik at vide at 2x100 watt var rigeligt.. Det er 60 højt og jeg holder ikk sps i bunden .. Men ja måske jeg sku ha haft 2x150 men det var ikk hvad der blev anbefalet da jeg bestilte.. Men tror de fleste køre på 70-80% med deres 160 w så mine jo næsten det samme..

En anden ting der undre mig er det med ballasterne? Hvis man sætter en til , lyser alt på nær en måne lys .. Sætter du nummer to til kommer der ikk mere lys.. Men nummer to klikker.. Piller du nummer et fra stopper nummer 2 med at klikke og der stadig samme lys? Hvis man sætter nummer 2 til i stedet for nummer et i starten så er det bare omvendt? Så skulle ballasterne være lige defekt?
Lamperne er prøvet i 24 timer inden de blir sendt?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

hvor bredt er dit akv?

ballasterne lydder deffekt, men snak med moby om det. Har ingen kendskab til den lampe.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Ja men synes stadig det er ærgeligt at det virker så mørkt , det bare det jeg siger? :) en lille bedømmelse da det ikk var hvad jeg forventede..

Mit akvarie er 90x60x60 og jeg overvejede selv den 200 w da jeg ikk har låg på ville jeg kun køre en lampe over ..

Skal prøve en anden lampe i dag men hvor varm blir din? De skuer jo selv op for kølingen? Køre din på 100%

Tror også de defekte.. Men han er på ferie :(
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

enig man kan godt savne lysboomet man får ved t5. Men når efter noget tid er jeg blevet fint tilfreds med min lampe, og lægger ikke mærke til det ikke er så lys intenst som min t5 lampe, eneste negative er man får samme skygger som ved hqi. men ellers er jeg glad for min lampe. som sagt, lyset for dine øjne virker mørkere, men for korallerne er det modsat! dont worry..

din lampe burde give nok, såvidt jeg kan se er det ikke sps fyldt, den skal nok hænge de der 10 cm over vandet, hvis man tager udgangs punkt i min hænger 12cm over og dækker 75x70 så tror jeg ikke du går fejl af at smide din 10cm over.

min køre 100% for tiden og bliver vel 35-45c.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Ja har godt lagt mærke til skygger og så er der mange steder der plejer at være lys mellem stenen fx hvor der er helt mørkt nu .. Vildt underligt da jeg overhovedet ikke har tænkt over det ville betyde så meget..
Når du siger 12 cm over. Er det alvarie kanten eller vandet? Når den ligger på spiderne nu så er den 7 cm over så 3 cm mere er slet ikk nok.. Når jeg løfter den med hånden tror jeg den skal op omkring 20 fra vandet? Nu hvor den ligger 7 over så kan man tydelig se at der er mørkt bare mellem
Modulerne og det tyder jo så på at man slet ikke kan bruge den på spidere..
Den lys plade dioderne sidder på måler også kun 5.5 cm mener jeg det var gange cirka 20cm det er jo heller ikke lige så stort som en python.. Men det er også kaftigere dioder der sidder i her som sku sprede mere har jeg fået fortalt..

Nej jeg har kun 3 spser lige nu og er ikk specielt vildt med sps så det blir ikk fyldt med den slags, og dem jeg har står aller øverst..

Min var 42 grader efter 4 timers arbejde i går på 90% så ku forestille
Mig blæserne har kørt godt.. De kan desværre høres
Men
Prøver en anden lampe i dag..
Flimre dit ogaå så meget at det er forstyrrende i sær fra afstand? Det vildere end hqi.. Kan bare ikk få det optaget på video desværre..

Hvor lagt nede er dit måne lys? 5 som den står på standart er jo alt for
Meget
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg kan lige tilføje at blæserne IKKE er defekte. Jeg kender en der har en Metis lampe, og hans blæsere giver den sgu også gas..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

StarF skrev:vi gentager.. LYSET for dine ØJNE virker mørkere, for korallerne er det MODSAT. Jeg ved ikke hvorfor folk skriver der er smæk på, når faktum er lyset virker mørkere end t5 osv. Mit gæt er mange folk, altid gør det de lige har købt, bedre end det er for at retfærdiggøre det. Any way det er også lige meget, din led lampe giver en høj par for mindre w, end en t5 lampe. Giv lampen et par mdr, så har dine øjne også vænnet sig til, at lyset ikke er så lys intenst at se på.

min lampe er næsten lydløs, skal helt hen forand den for at kunne høre blæserne svagt, så der må være deffekte blæsere på din.

Meget enig,

Tilsvarende effekt kan jeg se på mine 400W HQI. Jeg er netop skiftet fra 14K til 20K, og mine øjne synes det er mindre lyst - men korallerne blev faktisk en anelse bleget af den nye kraftigere effekt.
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Han$en skrev:Jeg kan lige tilføje at blæserne IKKE er defekte. Jeg kender en der har en Metis lampe, og hans blæsere giver den sgu også gas..
Det jeg godt nok ked af at høre :-/ kan ikk forstå hvorfor de skal støje mere end de andre?

Det bare ærgeligt når der nærmest mangler lys? Hvis jeg smider to hen over så virker det langt bedre :-D men synes det virker sygt hvis der virkelig skal 4x100 over så lidt vand så køber ikk den nummer to lampe her..

Der ikk nogle der har oplevet det med de flimre så meget? Kan det være fordi den kun køre med en ballast lige nu?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Mikas skrev:Ja har godt lagt mærke til skygger og så er der mange steder der plejer at være lys mellem stenen fx hvor der er helt mørkt nu .. Vildt underligt da jeg overhovedet ikke har tænkt over det ville betyde så meget..
Når du siger 12 cm over. Er det alvarie kanten eller vandet? Når den ligger på spiderne nu så er den 7 cm over så 3 cm mere er slet ikk nok.. Når jeg løfter den med hånden tror jeg den skal op omkring 20 fra vandet? Nu hvor den ligger 7 over så kan man tydelig se at der er mørkt bare mellem
Modulerne og det tyder jo så på at man slet ikke kan bruge den på spidere..
Den lys plade dioderne sidder på måler også kun 5.5 cm mener jeg det var gange cirka 20cm det er jo heller ikke lige så stort som en python.. Men det er også kaftigere dioder der sidder i her som sku sprede mere har jeg fået fortalt..

Nej jeg har kun 3 spser lige nu og er ikk specielt vildt med sps så det blir ikk fyldt med den slags, og dem jeg har står aller øverst..

Min var 42 grader efter 4 timers arbejde i går på 90% så ku forestille
Mig blæserne har kørt godt.. De kan desværre høres
Men
Prøver en anden lampe i dag..
Flimre dit ogaå så meget at det er forstyrrende i sær fra afstand? Det vildere end hqi.. Kan bare ikk få det optaget på video desværre..

Hvor lagt nede er dit måne lys? 5 som den står på standart er jo alt for
Meget
det er 12cm fra vand kanten, bliver den hævet mere mere spilder du for meget af dit lys. Men hvis det er kraftigere dioder, så kan du jo fint hæve emre. Har ikke læst så meget om lampen så skal ikke kunne sige det. trode faktisk de havde samme mål. hvis det er stærkere dioder så giver det også mening at blæserne larmer mere, da de sikkert skal køre hurtigere.

og ja det flimre, samme flimmer som man får fra hqi. Personligt er det ikke noget jeg bryder mig så meget om, men er er jo folk der fortrækker hqi frem for t5 pga flimmeret.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Mikas skrev:
Han$en skrev:Jeg kan lige tilføje at blæserne IKKE er defekte. Jeg kender en der har en Metis lampe, og hans blæsere giver den sgu også gas..
Det jeg godt nok ked af at høre :-/ kan ikk forstå hvorfor de skal støje mere end de andre?

Det bare ærgeligt når der nærmest mangler lys? Hvis jeg smider to hen over så virker det langt bedre :-D men synes det virker sygt hvis der virkelig skal 4x100 over så lidt vand så køber ikk den nummer to lampe her..

Der ikk nogle der har oplevet det med de flimre så meget? Kan det være fordi den kun køre med en ballast lige nu?
det lydder som mig, at du ikke forstår at selv om det ser mørkt ud for dine øjne, så er det ikke mørkere! Køb et par meter og mål efter hvis du er i tvivl. Når du skriver flimmer, er det så dioderne der flimre eller er det i vandet?
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

pederrevnørd skrev:
StarF skrev:vi gentager.. LYSET for dine ØJNE virker mørkere, for korallerne er det MODSAT. Jeg ved ikke hvorfor folk skriver der er smæk på, når faktum er lyset virker mørkere end t5 osv. Mit gæt er mange folk, altid gør det de lige har købt, bedre end det er for at retfærdiggøre det. Any way det er også lige meget, din led lampe giver en høj par for mindre w, end en t5 lampe. Giv lampen et par mdr, så har dine øjne også vænnet sig til, at lyset ikke er så lys intenst at se på.

Meget enig,

Tilsvarende effekt kan jeg se på mine 400W HQI. Jeg er netop skiftet fra 14K til 20K, og mine øjne synes det er mindre lyst - men korallerne blev faktisk en anelse bleget af den nye kraftigere effekt.
uhmm typisk jo højre kelvin jo mindre par.... desuden omhandler mit svar om led og ikke hqi, du kan ikke sammenligne de bølge længer. LED = korte bølge længder HQI/T5 blandet...
Senest rettet af StarF tirs 31. maj 2011 10:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Tror det er 5w Per diode på den her..

Har haft hqi før og min bror Nicki har også bp og det flimmer ikk lige så meget.. Man kan ikk se det på selve dioden synes jeg men det rigtig slemt i vandet.. Men ja svært at beskrive.. Men Moby kommer nok fredag så kan han jo vurdere
Brugeravatar
xuan
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af xuan »

pederrevnørd skrev:

Meget enig,

Pederrevnørd Dine koraller er ikke bleget af den kraftigere effekt men imod den lavere effekt. Da du er gået fra 14000 k til 20000 som har alt for lav parmåling. Du skal op i lavere kelvin, eller bedre LED som PS så kan du også skifte lidt mellem farvenuancerne og få samme spil som HQI og få ligeså meget effekt hvis ikke mere.
Overall vil jeg lige sige at jeg har set flere af disse PS lamper i aktion og jeg synes de er fantastiske. Jeg venter mine i starten af næste uge og har også bestilt metis. Den smule larm der er bekymre mig ikke. LED lamper der ikke har blæsere har meget mindre levetid :beer:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Mikas skrev:Tror det er 5w Per diode på den her..

Har haft hqi før og min bror Nicki har også bp og det flimmer ikk lige så meget.. Man kan ikk se det på selve dioden synes jeg men det rigtig slemt i vandet.. Men ja svært at beskrive.. Men Moby kommer nok fredag så kan han jo vurdere
flimret i vandet er normalt, det er jo pga der er punkt belysning, og du har krusninger i vandet.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Det er som andre også har skrevet, at jo koldere lys jo dårligere er øjet til at opfatte det.
Jeg hæfter mig lidt ved at du ikke mener dine ballaster fungerer korrekt, og de har jo en ret så afgørende indflydelse på ydelsen af dine lampeer.

Jeg var ude hos Benny her fra forum, for at købe en køler. han havde 3 x 200w over sin balje, og det var da bare noget at det flotteste jeg har set. Han kørte heller ikke med så højt i Kelvin.

Han kørte den dag kun med 41% af lampernes kapacitet.
Jeg forlod ham i øvrigt unden at købe køleren, for i min nye balje skal der LED over.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Det jeg helt klar over men er sikker på det er mere end det skal ny her.. Mistænker lidt det er fordi den kun køre på en ballast
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Jeg havde 4 helt blå rør 2 lilla og to 10000 k i min gamle lampe så er vant til blåt lys men ja måske ballasterne gør noget?

Jeg har set 2x160 w bp masser gange og det er anderledes end det jeg ser i min lampe.. Troede også det var det samme men på metis er der altså forskel?
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Mikas skrev:Jeg havde 4 helt blå rør 2 lilla og to 10000 k i min gamle lampe så er vant til blåt lys men ja måske ballasterne gør noget?

Jeg har set 2x160 w bp masser gange og det er anderledes end det jeg ser i min lampe.. Troede også det var det samme men på metis er der altså forskel?
Det var da noget at en oplysning. Lidt chokerende hvis der er så stor forskel på modellerne.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

Ved ikk om det pga ballasterne og den er for tæt på nu
Men min storebror har som sagt de bp som jeg har set masser gange og der er altså stor forskel.. Det andre dioder og derfor en smallere plade til at dele lyset ud.. Jeg har gips loft så ville herne ha undgået at hænge den om da det jo var meningen jeg skulle bruge den på de spidere.. Måske lyset blir bedre når den kommer op og hænge og der kommer nye ballaster ..

Men ærligt så ærger jeg mig da nu hvor jeg har hørt lyden og set den live at jeg ikk købte de andre.. Men helt klart en rigtig flot lampe der pynter mere end andet jeg har set.. Den er metalik hvid så når lyset rammer den er der perlemors effekt :y
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

så fik jeg lortet op og hænge.. det hjalp lidt på det men den blev nød til at hænge 30 cm inde over i stedet for 45 hvor midten er for ellers så det for mørkt ud på bagrunden.. i fronten ligger man ikke lige så meget mærke til det.. hva synes i ?
2.jpg
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Indlæg af Chrissy62 »

Det ser rigtig flot ud. :W
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Det ser fint ud :y

Men hvordan med din bekymring fra en tidligere tråd - kan du stadig sidde i en mørk stue og se film? Og høre filmen...? :be:
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Du kunne jo bare modificere den med andre blæsere, så kunne du blive støjen kvit
Bare surt man skal gøre det ved en lampe til 7000
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af Mikas »

nbd skrev:Det ser fint ud :y

Men hvordan med din bekymring fra en tidligere tråd - kan du stadig sidde i en mørk stue og se film? Og høre filmen...? :be:
Kan du ikk fornemme lyset på væggen? Det er sådan set hvad der er? Og så hvis man ligger helt ned i sofaen kan man lige se lidt af diode pladen men har så vippet lampen en smugle for at undgå det så meget som muligt.. Og nej har ikk tænkte mig at skulle skifte blæsere.. I en lampe der faktisk koster 8 :p
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

det er jo derfor de fleste har en lyskasse, for at undgå det.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"