Når jeg søger inde på de danske sider står der ikke hvilke blæsere der sidder i metis men alle andre skriver de 17db .. Min den LARMER .. Mit støj niveu er steget fra lige under 50 til 56-58 nu .. De overdøver faktisk mine vortech der køre på halv styrke? Kan de virkelig passe?
Bort set fra det så kan den slet ikk dække akvariet hvis man ligger den på spiderophængene .. Man kan tydelig se i vandet , der mellem modulerne er der mørkt helt oppe i toppen og ude mod ruden og bagerst desværre så den skal op og hænger 20-25 cm over før den dækker det hele tror jeg..
Jeg fik at vide at jeg ikk måtte sætte den på 100% til at starte med.. Men prøvede alligevel at lege lidt med det og skue helt op men synes godt nok slet ikke den gir nær så meget lys som
Mine 8x39watt før.. Det meget mere dunkelt nu..
Ud over så er den ene ballast i stykker tror jeg.. Hvis jeg montere to ballaster til lampen så klikker den sidst monteret helt vildt.. Men hvis jeg kun har en til så virker alt lys på nær måne lyset i nummer 2 modul.. Og så flimmer det helt ulideligt meget men er lidt i tvivl om det er fordi der kun er en ballast på? Det i hvertfald meget forvirrende at se på.. Og meget stressende for øjet...
Det eneste plus er når jeg sætter den til 20400 så har den det fedeste lys på
Mine koraler osv men det stadig før mørkt men måske jeg vænner mig til det og så det måne lys og når den er ved at slukke om aften skrifter over i det blå med fuld knald, det sku kræs..
Men indtil videre er det helt klart en fesen fornemmelse jeg sidder med da det sku ikk var det jeg havde regnet med..