Jeg havde oprindelig ikke tænkt mig at ville deltage i denne debat... Vel, nu gør jeg det så alligevel! Jeg vil dog ikke medvirke til at hænge nogen/ nogle forhandlere ud...
Men jeg er bekendt med denne forhandler som Brian omtaler uden at give navn, og jeg vil heller ikke... Når jeg alligevel vælger at deltage er for at jeg kunne tænke mig lidt flere aspekter på banen!
- Moralens vogtere er IKKE forhandlere, men derimod er det os...
Vi lever i et "køb og smid væk" samfund... Et hensyntagen, eller mangel på samme som jeg syntes rammer kvaliteten af vores
fisk! Der er ikke i samme grad hensyn til kvalitet af
fisk, som der er for
koraller.
Og så længe vi ikke er mere kritiske bliver forhandlerne ved med at lange det samme skrammel over disken...
- Når det med kobber kommer frem tegner der sig desværre et mønster for mine tab af
fisk... Dette fordi at jeg udelukkende interesserer mig for kirurger, og disse tåler kobber kun meget dårligt!
Jeg har tilbudt pågældende forhandler at jeg gerne betaler det dobbelte og mere for
fisk i god kvalitet, og det var de engang... Nu har denne forhandler skiftet grossist, for at spare penge tænker jeg; lig større indtjening! Dette lig dårligere kvalitet på
fisk, lig større dødsrate...
Jeg kunne tænke mig at forhandlerne var mere kritiske for deres valg grossist, med bedre kvalitet for øje. Og lad dette gerne være lig en prisstigning, som jeg tænker vil forstås og accepteres af deres kunder for en ærlig forklaring...
Men desværre er profit vigtigste hensyn...