Tab's procent ved forhandlerne?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Re: Tab's procent ved forhandlerne?

Indlæg af mastou »

Jeg ved ikke om det er kontroversielt og jeg agter ikke at hænge nogen ud det er kun for min egen "sikkerheds" skyld, men jeg kunne altså godt tænke mig at høre (over pb) hvilke forretninger som folk har haft dårlige erfaringer med - så hvis I kan lokkes til at sende en pb med forhandlernavne siger jeg tak :)

Igen det er ikke for at hænge nogen ud, det kommer ikke videre jeg vil bare gerne have et lidt større billede af om der generelt er steder hvor overlevelsen/kundeservicen er bedre end andre steder. Jeg er nemlig nået til den konklusion hellere at betale lidt mere mod at få bedre overlevelserate & service hvis der skulle opstå problemer !

/Magnus
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Indlæg af Lasse »

Skal vi have lavet en smilie ordning :biggrin: :snooty: :G over forhandlerne.

Ej, nok ikke en god ide, men naturligvis ville det da være rart at kunne få et overblik over tabs procenten fra forskellige forhandlere.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

Jeg syntes det er en dårlig idé, at hænge forhandlere ud pga. tabs procent, selv over PB.

Fordi 10 personer har været uheldige, betyder det jo ikke at 1000 andre også er det. Og hvem ved, måske er det netop en af de forhandlere som bliver hængt ud, som bliver din 'bedste ven' og som du får dine bedste fisk fra.

Og fordi en forhandler måske har haft en dårlig statistik, i forhold til andre, i fortiden, siger jo intet om hvad du kan forvente i fremtiden.

Er det det værd?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Jeg havde oprindelig ikke tænkt mig at ville deltage i denne debat... Vel, nu gør jeg det så alligevel! Jeg vil dog ikke medvirke til at hænge nogen/ nogle forhandlere ud...

Men jeg er bekendt med denne forhandler som Brian omtaler uden at give navn, og jeg vil heller ikke... Når jeg alligevel vælger at deltage er for at jeg kunne tænke mig lidt flere aspekter på banen!

- Moralens vogtere er IKKE forhandlere, men derimod er det os...

Vi lever i et "køb og smid væk" samfund... Et hensyntagen, eller mangel på samme som jeg syntes rammer kvaliteten af vores fisk! Der er ikke i samme grad hensyn til kvalitet af fisk, som der er for koraller.
Og så længe vi ikke er mere kritiske bliver forhandlerne ved med at lange det samme skrammel over disken...

- Når det med kobber kommer frem tegner der sig desværre et mønster for mine tab af fisk... Dette fordi at jeg udelukkende interesserer mig for kirurger, og disse tåler kobber kun meget dårligt!

Jeg har tilbudt pågældende forhandler at jeg gerne betaler det dobbelte og mere for fisk i god kvalitet, og det var de engang... Nu har denne forhandler skiftet grossist, for at spare penge tænker jeg; lig større indtjening! Dette lig dårligere kvalitet på fisk, lig større dødsrate...

Jeg kunne tænke mig at forhandlerne var mere kritiske for deres valg grossist, med bedre kvalitet for øje. Og lad dette gerne være lig en prisstigning, som jeg tænker vil forstås og accepteres af deres kunder for en ærlig forklaring...

Men desværre er profit vigtigste hensyn...
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 5591 Gelsted
Geografisk sted: fyn gelsted

Indlæg af Rene25 »

ja der skal der tjenes penge ej... jeg har osse været uheldig ikke kun med fiskedød osee med aftaler osv og bestilling/reservering jeg nævner da heller ikke navne men handler derfor hvor jeg føler tingene er iorden og man får en god hjælp og der er tid til en.... samt man kan holde en aftale
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Rene25 »

jeg kører med glæde noget længere og spilde mere benzin for at få bedre dyr/ting og behandling
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af mastou »

Sylvest skrev:Jeg syntes det er en dårlig idé, at hænge forhandlere ud pga. tabs procent, selv over PB.

Fordi 10 personer har været uheldige, betyder det jo ikke at 1000 andre også er det. Og hvem ved, måske er det netop en af de forhandlere som bliver hængt ud, som bliver din 'bedste ven' og som du får dine bedste fisk fra.

Og fordi en forhandler måske har haft en dårlig statistik, i forhold til andre, i fortiden, siger jo intet om hvad du kan forvente i fremtiden.

Er det det værd?
Jeg synes nu ikke det er at hænge nogen ud hvis det er over pb...og selvfølgelig kan forhandlere have dårlige dage/bestillinger, det er jo så her man opdager hvordan servicen er. Desuden skal man selvfølgelig give folk chancen for at forbedre sig, men der er jo også grænser for hvad man som kunde behøver finde sig i..."hvis man ikke kan lide lugten i bageriet...".

Angående kobber har man jo ingen chance for at vide det med mindre man får det at vide - og så er det lige meget om man ikke bør komme forhandlervand i sit akvarium...der kommer jo hele tiden nye folk til. Jeg vil stadig meget gerne vide (over pb) hvilken forhandler det er og nej det er heller ikke for at hænge nogen ud, det er kun for min egen skyld...

/Magnus
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Rene25 »

jo men hvorfor skal du have det af vide over pb også skal vi andre stå som spørgsmålstegn
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 4000 Roskilde

Indlæg af Sylvest »

mastou skrev:Jeg vil stadig meget gerne vide (over pb) hvilken forhandler det er og nej det er heller ikke for at hænge nogen ud, det er kun for min egen skyld...

/Magnus
Det er faktisk den anden vej rundt, jeg mener. Det er den person der fortæller dig noget om en given forhandler der hænger ham/hende ud. :wink:

Det er jo på ingen måde repræsentativt hvad 1 eller 2 personer siger. Endvidere vil jeg faktisk mene at hvis du tilegener dig den viden om en forhandler, og undlader at handle hos pågældende på grund af de informationer.
Så siger du faktisk at den forhandler ikke er i stand til at blive klogere/forbedre sig.
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Rene25 »

jeg kan kun give sylvest 100 procent ret
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 7000

Indlæg af GedemeisterDK »

”- Når det med kobber kommer frem tegner der sig desværre et mønster for mine tab af fisk... Dette fordi at jeg udelukkende interesserer mig for kirurger, og disse tåler kobber kun meget dårligt!”

og tåler Cryptocaryon (hvide pletter) endnu værre.

Kemo-terapi er slemt, men cancer døden er værre.

I mine ferskvands dage købte jeg kun fisk hos en forhandler der holdt fiskene i karantæne i 14 dage før salg, med ”Kemo” i vandet. (formalin)
I dag sælges fiskene jo nærmest før de er pakket ud af transport kasserne, uden karantæne: hyposalinitet, kobber formalin oglign.
Hos grossisterne, forhandlere og kunder bliver dyrene pakket unaturligt tæt sammen. Det svarer jo til at smide 20 mennesker sammen i en 2 værelses og hvor 30% har enten tuberkulose eller h1n1.
cyanid fangede fisk og korrekt ”kemi” behandlede fisk er jo i sagens natur ikke det samme, og bløddyr skal naturligvis holdes langt væk fra den slags kemi.

http://www.wetwebmedia.com/treatmen.htm
http://www.wetwebmedia.com/ca/volume_4/ ... ty/OST.htm
http://www.wetwebmedia.com/formalinart.htm
http://www.wetwebmedia.com/ca/volume_3/ ... antine.htm
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

”- Når det med kobber kommer frem tegner der sig desværre et mønster for mine tab af fisk... Dette fordi at jeg udelukkende interesserer mig for kirurger, og disse tåler kobber kun meget dårligt!”

og tåler Cryptocaryon (hvide pletter) endnu værre.

Kemo-terapi er slemt, men cancer døden er værre.
______

Det står dig frit for at mene... Mine erfaringer tæller for det modsatte, så jeg er ikke enig!!

- Jeg har ikke mere at tilføje til denne debat!
/Flemming,

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 7000

Indlæg af GedemeisterDK »

vi behøver ikke være enige om noget på et debat-forum ;)
var jeg forhandler ville jeg tilbyde mætte,sygdomsfri, ikke stressede afklimatiserede fisk for et mindre gebyr.
kunden vælger/forudbestiller(evt. på nettet) fx 5 fisk, de kommer i en karantæne murerbalje for sig, bliver behandlet og fodret korrekt så de kan afhentes 14 dage efter. Kunden betaler et depositum og resten ved afhentning.
hvis ikke en forhandler kan holde dem i live i 14 dage hvordan skulle en evt. nybegynder så?
jeg ville også gerne betale ekstra for den sikkerhed.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

GedemeisterDK skrev:vi behøver ikke være enige om noget på et debat-forum ;)
var jeg forhandler ville jeg tilbyde mætte,sygdomsfri, ikke stressede afklimatiserede fisk for et mindre gebyr.
kunden vælger/forudbestiller(evt. på nettet) fx 5 fisk, de kommer i en karantæne murerbalje for sig, bliver behandlet og fodret korrekt så de kan afhentes 14 dage efter. Kunden betaler et depositum og resten ved afhentning.
hvis ikke en forhandler kan holde dem i live i 14 dage hvordan skulle en evt. nybegynder så?
jeg ville også gerne betale ekstra for den sikkerhed.
- Jeg tilbød pågældende forhandler dette! :GO

50 % forud, pengene tabt ved død...

Jeg har dog valgt at handle andet sted for en mere seriøs grossist, end den her omtalte benyttede!
Senest rettet af William Jr tirs 13. okt 2009 15:09, rettet i alt 1 gang.
/Flemming,

Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af mastou »

Sylvest skrev:
mastou skrev:Jeg vil stadig meget gerne vide (over pb) hvilken forhandler det er og nej det er heller ikke for at hænge nogen ud, det er kun for min egen skyld...

/Magnus
Det er faktisk den anden vej rundt, jeg mener. Det er den person der fortæller dig noget om en given forhandler der hænger ham/hende ud. :wink:

Det er jo på ingen måde repræsentativt hvad 1 eller 2 personer siger. Endvidere vil jeg faktisk mene at hvis du tilegener dig den viden om en forhandler, og undlader at handle hos pågældende på grund af de informationer.
Så siger du faktisk at den forhandler ikke er i stand til at blive klogere/forbedre sig.
Du kan da ikke seriøst mene at man hænger folk ud hvis man sender en pb, det er jo hverken offentligt eller masse-spam?

Jeg synes det er ved at tage lidt overhånd med den frygt for at træde folk over tærene, selvfølgelig skal man ikke hænge folk ud på nettet (f.eks. i diverse tråde), men der skal da være mulighed for at dele erfaringer (både positive og negative), specielt når det ikke engang er offentligt men i private beskeder - folk jo heller ikke dummere end de godt kan danne deres egen mening :wink:

Jeg har ikke nogen erfaring angående fordele/ulemper angående overlevelsen af fisk behandlet med kobber da jeg altid har undgået kemikalier i akvariet. Til gengæld har jeg aldrig overvejet at man kunne risikere at få medicin med forhandlervandet, da jeg gik ud fra at de (forhandlerne) lige som andre akvarister behandler med kemikalier i separate akvarier. Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om jeg ikke ville handle ved "den hemmelige forhandler" pga han bruger kobber, men jeg ville nok være noget mere grundig med ikke at få nogle vandsjatter med over i mit akvarium.

Det er selvfølgelig fair nok at folk vil holde forhandlernavnet hemmeligt jeg forstår bare ikke hvorfor - jeg vil hellere have behandlede fisk end syge fisk, men samtidig vil jeg gerne sikre mig at jeg ikke får kobber over i mit akvarium.

/Magnus
Rene25
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15

Indlæg af Rene25 »

det er en svær tråd denne her jeg kan osse godt følge dig Magnus det er lidt træls at skulle købe for eksempel 10 klovnefisk for at få 2 som faktisk kan leve
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"