Men som du også selv siger, så er tålmodighed nok den vigtigste ting inden for saltvand

Jeg havde omkring 100kg. sten som jeg havde brugt i 4 år på det gamle akvarie, og disse bliv naturligvis genbrugt i det nye akvarie. Men jeg tilsatte så yderligere 3 reefkeramik søjler og intet andet. De gamle velindkørte sten har så også haft den betydning at akvariet kom sig hurtigt i opstartsperiodenchristiantt skrev:Men hvad med de levende sten?? Tog du ikke også dem med fra det gamle??
Men som du også selv siger, så er tålmodighed nok den vigtigste ting inden for saltvand
Bestiller en stooor fragg jeg også av denne Lord Mike,om muligtchristiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil...)
Hvor længe har sten og mange af koraller været "i gang" hjemme hos dig??
Ja jeg er efterhånden lidt bange for hvad der er tilbage når i har været forbi her....Knut-Arne Berg skrev:Bestiller en stooor fragg jeg også av denne Lord Mike,om muligtchristiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil...)
Hvor længe har sten og mange af koraller været "i gang" hjemme hos dig??![]()
![]()
La det gro seg riktigt til på en plugg til jeg kommer innom deg i slutten av Juli ja![]()
Også intrisert i andre flotte fraggs også om muligt,når jeg og William.Jr kigger ind til deg..
HmmLord Mike skrev:Ja jeg er efterhånden lidt bange for hvad der er tilbage når i har været forbi her....Knut-Arne Berg skrev:Bestiller en stooor fragg jeg også av denne Lord Mike,om muligtchristiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil...)
![]()
La det gro seg riktigt til på en plugg til jeg kommer innom deg i slutten av Juli ja![]()
Også intrisert i andre flotte fraggs også om muligt,når jeg og William.Jr kigger ind til deg..
Jeg syntes efterhånden at det tegner sig til at det bliver nødvendig med en kropsvisitering for koral-klipper mm.Knut-Arne Berg skrev:HmmLord Mike skrev:Ja jeg er efterhånden lidt bange for hvad der er tilbage når i har været forbi her....Knut-Arne Berg skrev:Bestiller en stooor fragg jeg også av denne Lord Mike,om muligtchristiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil...)
![]()
Også intrisert i andre flotte fraggs også om muligt,når jeg og William.Jr kigger ind til deg....
Ja..beskedenhed er vel kansje ikke min sterkeste side nei..![]()
![]()
Er vel kansje greit å tage litt bilder av det fine karet ditt før og etter at du haver fått ett hyggeligt besøg av oss Lord Mike,men regner jo med at William holder meg litt![]()
i tømmene da..
Vi får tage deg med på en tur i den lokale korallbuggsen,og gi deg litt plaster på såret i kompensasjon,for plyndringen
Ja, jeg tror faktisk jeg har skrevet det tidligere, men kan da godt skrive det igenchristiantt skrev:Hvad tilsætter du egentlig som foder til dine koraller?? (undskyld hvis du har skrevet det før i tråden)
Det er også ganske rigtig observeret, den var væsentlig mere grøn i købet end den er nu, håber også at der kommer lidt mere farve på den når jeg begynder med plankton tilsætning. Men den har faktisk aldrig stået flottere end der gør og har gjort det sidste 1/2 år. Men en ting som jeg også har lagt mærke til er at når den bliver flyttet fra et sted til et andet sted i akvariet (som jeg netop har gjort) så falmer den yderligere i farven og kommer sig stille og rolig derefter hvis den for lov til at blive stående.Brian skrev:Når nu alt er så forbandet smukt og sundt må jeg lige nævne at jeg syntes din wonderkoral ser utrolig fesen ud i farven ? Får den for lidt lys evt ?
Helena skrev:De hygger sig da dine dyrHvem siger der er kedeligt i et akvarie
Jamen så er du jo ved at være klar, men kan du ikke starte op uden durso-stand-pipe og så lave den når matroalerne er på plads. Eller er det fordi du gerne vil have alt på plads inden du begynder at hælde vand i??Helena skrev:Ja, ser du der var engang........og så gik jeg lidt i stå, men nu skulle jeg gerne have materialer til min durso en af dagene og så sker der noget, der er malet i stuen, akvariet er testet og fundet tæt, så sidst på ugen skal jeg lave sten og saltvand![]()
Savner lyden, lyset og det hele, så glæder mig helt vildt.
Hvis der bliver startet op uden durso, bliver det meget svært at indstille og ikke mindst lime tagrendenettet på, der skal sikre at ingen af fiskene havner i overløbetLord Mike skrev:Jamen så er du jo ved at være klar, men kan du ikke starte op uden durso-stand-pipe og så lave den når matroalerne er på plads. Eller er det fordi du gerne vil have alt på plads inden du begynder at hælde vand i??Helena skrev:Ja, ser du der var engang........og så gik jeg lidt i stå, men nu skulle jeg gerne have materialer til min durso en af dagene og så sker der noget, der er malet i stuen, akvariet er testet og fundet tæt, så sidst på ugen skal jeg lave sten og saltvand![]()
Savner lyden, lyset og det hele, så glæder mig helt vildt.
Uden dursoen kan du med garenti også få alt den plasken du savner i stuen
Ja den er super fed, men den er dog ved at være for stor og derfor også på vej væk da den stort set er blivet solgt.Peters1 skrev:for sevans den sidste koral er sku bare for vild
og som de andre skriver.. SMUKT!!!