TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af christiantt »

Men hvad med de levende sten?? Tog du ikke også dem med fra det gamle??

Men som du også selv siger, så er tålmodighed nok den vigtigste ting inden for saltvand :TH
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

christiantt skrev:Men hvad med de levende sten?? Tog du ikke også dem med fra det gamle??

Men som du også selv siger, så er tålmodighed nok den vigtigste ting inden for saltvand :TH
Jeg havde omkring 100kg. sten som jeg havde brugt i 4 år på det gamle akvarie, og disse bliv naturligvis genbrugt i det nye akvarie. Men jeg tilsatte så yderligere 3 reefkeramik søjler og intet andet. De gamle velindkørte sten har så også haft den betydning at akvariet kom sig hurtigt i opstartsperioden :f2: Men ja tålmodighed er vigtigt og denne kan ikke erstattes af teknik og udstyr :wink:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

christiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil... :D )

Hvor længe har sten og mange af koraller været "i gang" hjemme hos dig??
Bestiller en stooor fragg jeg også av denne Lord Mike,om muligt :happy: :hehe:
La det gro seg riktigt til på en plugg til jeg kommer innom deg i slutten av Juli ja :GO
Også intrisert i andre flotte fraggs også om muligt,når jeg og William.Jr kigger ind til deg.. :y
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:
christiantt skrev:Hold da fast den føreste acropora er lækker!! Den må du gerne lave et fragment af, hvis jeg kommer til Djævleøen på et tidspunkt!! (hvis du vil... :D )

La det gro seg riktigt til på en plugg til jeg kommer innom deg i slutten av Juli ja :GO
Også intrisert i andre flotte fraggs også om muligt,når jeg og William.Jr kigger ind til deg.. :y
Ja jeg er efterhånden lidt bange for hvad der er tilbage når i har været forbi her.... :dizzy:
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Lord Mike skrev:
Knut-Arne Berg skrev:

Ja jeg er efterhånden lidt bange for hvad der er tilbage når i har været forbi her.... :dizzy:
Hmm :think: ..
Ja..beskedenhed er vel kansje ikke min sterkeste side nei.. :rolleyes: :grin:
Er vel kansje greit å tage litt bilder av det fine karet ditt før og etter at du haver fått ett hyggeligt besøg av oss Lord Mike,men regner jo med at William holder meg litt :bah: :grin: i tømmene da..
Vi får tage deg med på en tur i den lokale korallbuggsen,og gi deg litt plaster på såret i kompensasjon,for plyndringen :T
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Knut-Arne Berg skrev:
Lord Mike skrev:
Knut-Arne Berg skrev:

Hmm :think: ..
Ja..beskedenhed er vel kansje ikke min sterkeste side nei.. :rolleyes: :grin:
Er vel kansje greit å tage litt bilder av det fine karet ditt før og etter at du haver fått ett hyggeligt besøg av oss Lord Mike,men regner jo med at William holder meg litt :bah: :grin: i tømmene da..
Vi får tage deg med på en tur i den lokale korallbuggsen,og gi deg litt plaster på såret i kompensasjon,for plyndringen :T
Jeg syntes efterhånden at det tegner sig til at det bliver nødvendig med en kropsvisitering for koral-klipper mm. :hehe:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Jeg er nu gået igang med mit nye lysprojekt, da jeg har fundet en køber til mine 3x80w t5rør. Så nu har jeg fået købt mig de balaster jeg skal bruge (dog er den ene i restordre), så det jeg har fået hjem ind til vidre er 2xbalaster som hver driver 2x54wT5-rør, og venter så nu på den sidste balast som driver 1x54eT5-rør.

Så når den nye lysopsætning står klar skulle jeg gerne have fået lavet mig en lyskasse med automatisk hejsesystem hvori selve lysdelen består af 2x250w HQI, 5x54w T5rør med farvet lys samt dioder til natbelysning.

Jeg har ydermere tilsat mere sand til hovedakvariet da jeg ikke rigtig var tilfreds med den 1,5 cm bundlag jeg havde i, så nu er jeg oppe på omkring 5cm som jeg også havde i mit gamle akvarie. Jeg er da også sikker på at min sandsøstjerne samt min sanddollar sætter stor pris på at de nu kan grave sig længere ned i bundlaget (billeder kommer når der er kommet lys på akvariet :wink: ).

Men her er et billed af de nye balaster:
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Som jeg skrev tidligere så var jeg lidt træt af den mængde bundlag jeg havde, så jeg har igår tilsat 2 poser sand i akvariet, så jeg nu har ca. 5cm bundlag foran stenopsætnigen.

Her er lidt billeder dagen derpå:
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Hvad tilsætter du egentlig som foder til dine koraller?? (undskyld hvis du har skrevet det før i tråden :) )
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

christiantt skrev:Hvad tilsætter du egentlig som foder til dine koraller?? (undskyld hvis du har skrevet det før i tråden :) )
Ja, jeg tror faktisk jeg har skrevet det tidligere, men kan da godt skrive det igen :wink:

HW-Jod (dagligt)
HW-Trace (dagligt)
HW-Stron (dagligt)
HW-Vit (2xugenligt)
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Ser jo stadigvæk rigtig lækkert ud :W Sku stadigvæk et af landets flotteste saltvandskar.. Sundt og velkørende :y
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Når nu alt er så forbandet smukt og sundt må jeg lige nævne at jeg syntes din wonderkoral ser utrolig fesen ud i farven ? Får den for lidt lys evt ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Brian skrev:Når nu alt er så forbandet smukt og sundt må jeg lige nævne at jeg syntes din wonderkoral ser utrolig fesen ud i farven ? Får den for lidt lys evt ?
Det er også ganske rigtig observeret, den var væsentlig mere grøn i købet end den er nu, håber også at der kommer lidt mere farve på den når jeg begynder med plankton tilsætning. Men den har faktisk aldrig stået flottere end der gør og har gjort det sidste 1/2 år. Men en ting som jeg også har lagt mærke til er at når den bliver flyttet fra et sted til et andet sted i akvariet (som jeg netop har gjort) så falmer den yderligere i farven og kommer sig stille og rolig derefter hvis den for lov til at blive stående.

Men det er bla. pga netop denne koral at jeg skal igang med tilsætning af plankton, så jeg krydser finger for at den vil få en mere koncentreret farve igen :wink: også tror heller ikke mange af de andre koraller har noget imod dette.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Derudover skal det også siges at jeg har min kalkreactor til rep. da den var gået istykker i pvc'en og har så i denne periode ikke tilført kalk (de sidste 3 uger), og det kan bestemt ses på nærsten alle koraller som er gået lidt i stå på væksten.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Her kommer lige et billed billeder hvor min søstjerne bliver trykket rundt i akvariet af min sanddollar, samt et par billeder af skallen fra min krabbe direkte efter den havde skiftet.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

De hygger sig da dine dyr :clap: Hvem siger der er kedeligt i et akvarie :hehe:
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Helena skrev:De hygger sig da dine dyr :clap: Hvem siger der er kedeligt i et akvarie :hehe:

Det er jo lige det Helena, hvor langt er du selv kommet med drømmebaljen??
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Ja, ser du der var engang........og så gik jeg lidt i stå, men nu skulle jeg gerne have materialer til min durso en af dagene og så sker der noget, der er malet i stuen, akvariet er testet og fundet tæt, så sidst på ugen skal jeg lave sten og saltvand :y :y Savner lyden, lyset og det hele, så glæder mig helt vildt.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Helena skrev:Ja, ser du der var engang........og så gik jeg lidt i stå, men nu skulle jeg gerne have materialer til min durso en af dagene og så sker der noget, der er malet i stuen, akvariet er testet og fundet tæt, så sidst på ugen skal jeg lave sten og saltvand :y :y Savner lyden, lyset og det hele, så glæder mig helt vildt.
Jamen så er du jo ved at være klar, men kan du ikke starte op uden durso-stand-pipe og så lave den når matroalerne er på plads. Eller er det fordi du gerne vil have alt på plads inden du begynder at hælde vand i??

Uden dursoen kan du med garenti også få alt den plasken du savner i stuen :T
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

Jeg vil gerne have det gjort inden jeg rykker akvariet ind i hjørnet, og fylder det med vand :y Og den med plasken :dizzy: :dizzy: Hold da op en larm, der var den dag jeg testede med ferskvand, det lød nærmest som om Niagra Falls var flyttet ind,( skulle også lige have sat mit returrør rigtigt) :car:
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Lord Mike skrev:
Helena skrev:Ja, ser du der var engang........og så gik jeg lidt i stå, men nu skulle jeg gerne have materialer til min durso en af dagene og så sker der noget, der er malet i stuen, akvariet er testet og fundet tæt, så sidst på ugen skal jeg lave sten og saltvand :y :y Savner lyden, lyset og det hele, så glæder mig helt vildt.
Jamen så er du jo ved at være klar, men kan du ikke starte op uden durso-stand-pipe og så lave den når matroalerne er på plads. Eller er det fordi du gerne vil have alt på plads inden du begynder at hælde vand i??

Uden dursoen kan du med garenti også få alt den plasken du savner i stuen :T
Hvis der bliver startet op uden durso, bliver det meget svært at indstille og ikke mindst lime tagrendenettet på, der skal sikre at ingen af fiskene havner i overløbet :D
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Lidt nye billeder:
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Ser DÆLME godt ud!
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Indlæg af Kirling »

ser bare pisse godt ud michael
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Helena »

:K :W :GO :beer: :biggrin: :hehe: :sunny: :R :C :TH :KL :bowtie: :bouncy: :bottle: :banana: :campmarsh: :celebrate: :cheers2: :cooking: :dance: :drink3: :dinner: :friends: :garden: :hail: :happy2: :penguin2: :party2: :mickey: :piano: :wave:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Hej,

Det er kun et ord at beskrive dit akvarie med: SMUKT :K :GO :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Mange tak de herre og dame :wink:
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Jamen det er jo bare sandheden unge mand :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

:W for sevans den sidste koral er sku bare for vild :smart: og som de andre skriver.. SMUKT!!! :K
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

Peters1 skrev::W for sevans den sidste koral er sku bare for vild :smart: og som de andre skriver.. SMUKT!!! :K
Ja den er super fed, men den er dog ved at være for stor og derfor også på vej væk da den stort set er blivet solgt.

Nu her efter jeg har lavet de seneste opgraderinger med fragment-akvarie mm. har jeg nu fået lidt problemer med varmen nu hvor solen for alvor er begyndt at kigge frem på himlen. Min temp. var igår oppe og runde de 29 grader, så jeg bliv klar over at noget skulle der ske inden det virkelig begynder at bliver sommer. Af samme årsag har jeg nu fået fat i en køler og har nu fået sat denne til, så håber jeg den kan klare opgaven og holde temp. nede :wink:
Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"