VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Nitrat på 50, slås med at få det ned

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Nitrat på 50, slås med at få det ned

Indlæg af leifkrarup »

fny9430 skrev:Tak for de konkrete svar, nu begynder det at hænge sammen.

Kan jeg til en start anvende deminiraliseret vand til vandskift og genopfyldning ?
Nej!....demineraliseret vand er et dårlig og groft raffineret industriprodukt og du aner ikke hvad der er i. Jeg har købt dunke hvorpå der står at det ikke må drikkes....så mon ikke det er en dårlig ide at fylde det i akvariet.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af Morten P. »

Er grunden til at det ikke må drikke ikke blot at demineraliseret vand vil skabe osmotisk stress for celler i mave-tarmregionen? Det er da ikke giftigt...
Men hvis du drikker vand med meget lav ionkoncentration, så er der stor forskel i ionbalancen i kroppens celler og det vand du indtager, hvilket formodentligt vil betyde at cellerne i kroppen vil svulme op efterhånden som vandet strømmer ind i dem ;-)

/Morten
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Morten P. skrev:Er grunden til at det ikke må drikke ikke blot at demineraliseret vand vil skabe osmotisk stress for celler i mave-tarmregionen? Det er da ikke giftigt...
Men hvis du drikker vand med meget lav ionkoncentration, så er der stor forskel i ionbalancen i kroppens celler og det vand du indtager, hvilket formodentligt vil betyde at cellerne i kroppen vil svulme op efterhånden som vandet strømmer ind i dem ;-)

/Morten
ok...det lyder fornuftigt...men jeg vil stadig kalde det et industriprodukt som ikke er egnet til akvariebrug.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

leifkrarup skrev:
Morten P. skrev:Er grunden til at det ikke må drikke ikke blot at demineraliseret vand vil skabe osmotisk stress for celler i mave-tarmregionen? Det er da ikke giftigt...

/Morten
ok...det lyder fornuftigt...men jeg vil stadig kalde det et industriprodukt som ikke er egnet til akvariebrug.
Mon ikke saltet der kommer i vandet, ændrer så meget på ion balancen at fisk og koraller er sprit ligeglade om det hedder deminerilseret eller osmose vand.
Brugeravatar
thyme
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8210 Århus V
Geografisk sted: Århus V
Kontakt:

Indlæg af thyme »

Carsten skrev:
leifkrarup skrev:

/Morten
Mon ikke saltet der kommer i vandet, ændrer så meget på ion balancen at fisk og koraller er sprit ligeglade om det hedder deminerilseret eller osmose vand.
Jeg tror snakken kom af at der på dunken står at man ikke må drikke vandet, ikke så meget at det er et problem med "deioniseret" vand (for at bruge en fællesbetegnelse) i forhold til saltvand.
Problemet med demineraliseret vand på dunke er at det muligvis ikke er egnet til akvariet da det er fabriksfremstillet, og måske har nogen uhensigstmæssige urenheder. Det er dog kun spekulationer lyder det til.
VH
Brian Thyme
120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl :)
Billede
viewtopic.php?t=10961
Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af Morten P. »

thyme skrev:
Carsten skrev:
leifkrarup skrev:

/Morten
Jeg tror snakken kom af at der på dunken står at man ikke må drikke vandet, ikke så meget at det er et problem med "deioniseret" vand (for at bruge en fællesbetegnelse) i forhold til saltvand.
Problemet med demineraliseret vand på dunke er at det muligvis ikke er egnet til akvariet da det er fabriksfremstillet, og måske har nogen uhensigstmæssige urenheder. Det er dog kun spekulationer lyder det til.
Ja det var egentlig det vi diskuterede :beer: .
/morten
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"