Hvis man effektiviserede den offentlige sektor i dette land, ville det slet ikke være nødvendigt med de sindsyge afgifter og latterligt høje skattetryk. Så kunne det derimod være vi kunne blive den velfærdsstat, vi bilder os ind vi er.
Min baggrund for den udtalelse ?
Danmarks statistik's beskæftigelsesindikator (
http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Arb ... d/ATP.aspx) siger noget om fordelingen af arbejdskraften i DK;
Når den samlede arbejdsstyrke er på 2,3mio mennesker og de knapt 900.000 er direkte aflønnet af staten, er der altså 1.4mio mennesker til at betale HELE bruttolønnen til 900.000 mennesker....
Ydermere var der ultimo 2007 5.5mio mennesker bosiddende i landet. Dermed er de resterende 3.2mio mennesker altså også, på den ene eller anden måde, oppeholdt af de 2.3mio arbejdsdygtige.
Samtidig skal de samme 2,3mio mennesker være med til at dække statens anlægs- og vedligeholdelses-udgifter, husleje og drift af skoler, sygehuse etc., indkøb af ubrugelige/utilstrækkelige IT-løsninger og det fortsætter nærmest i en uendelig ørkenvandring gennem statens og kommunernes, igennem årtiers inkompetence, oparbejdede sammensurium af udgifter, vi stort set ingen glæde har af pga. det enorme administrative apparat, der sluger mere grådigt end den gode Tracy Lain.
Når vi kommer dertil, hvor udbyttet af skatte- og afgifts-trykket er sammenligneligt med de lande vi normalt måler os med, så betaler jeg med glæde mine skatter og afgifter men f..... ikke før.
... (jeg skrev IKKE, at jeg ikke betaler mine skatter og afgifter men at jeg ikke gør det med GLÆDE !!).
Og så vil jeg med det samme gerne have lov at beklage denne politiske manifestation og dermed lade tråden komme tilbage på sporet.
/Kim