Forhandlere i USA

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Forhandlere i USA

Indlæg af AndersNT »

Prøvede at finde en tråd som jeg kunne skrive dette indlæg i, men det kunne jeg ikke finde.

Jeg overvejer at indkøbe "hardware" i USA grundet den lave dollar.
Har fundet frem til en hjemmeside som tilmed har 25% rabat på Hydor koralia pumper pt. så det er altså ved at være billigt. :) http://www.bigalsonline.com/

Problemet er bare at han ikke sender til udlandet fra hans webshop. Har prøvet at sende en email til ham for lidt siden, og venter nu på svar.

Er der nogen som har erfaring med at indkøbe ting i USA? Er med på, at der er "risiko" for moms, told osv.

Vil tro at det er det billigste land pt. grundet dollaren. Nogen som er uenige / enige med mig i det? :)
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Re: Forhandlere i USA

Indlæg af Chris2500DK »

Du skal jo lige overveje at de ting du køber derovre nok er 110 volts modeller.

Jeg har prøvet en del webshops fra USA og har fra dem alle fået svaret at de ikke sender til Europa.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har så tilgæld fået en super service fra en andne butik. husker ikke lige navnet. kan finde det når jeg kommer hjem fra arbejde.

Der er ikke meget fidus i at få det sendt derovre fra, med mindre det er noget som ikke fåes i europa, da transporten, told og moms æder det meste eller hele fortjenesten. foruden at garaniten ikke er mange øre værd hvis du skal sende det retur.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Husk der kommer moms og told på, der kommer dog vist snart noget ændringer med told!

De er ellers begyndt at hæve priserne på udenlanske vare, pga den lave dollerkurs.

køb heller en Vandscooter der over told er 1,2% og fragten 4000-6000kr Du kan have dem til under 1/2 pris i forhold til dk.
Sidst jeg købte en sejlede jeg 3 år på den og tjænte 7000kr. :D
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
AndersNT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8000 Århus C

Indlæg af AndersNT »

Jeg vil selvfølgelig kun købe produkter som har en eller anden form for international garanti. :)

De fleste produkter kan faktisk tåle fra 100-240 V AC. Men det er selvfølgelig noget som skal undersøges.

Glæder mig til at høre link på den side du har benytttet!

Tak for rådet Hvam. Det kunne jeg selvfølgelig overveje, men så skal jeg vist have en lidt større balje :) :T
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Hvam skrev:køb heller en Vandscooter der over told er 1,2% og fragten 4000-6000kr Du kan have dem til under 1/2 pris i forhold til dk.
Sidst jeg købte en sejlede jeg 3 år på den og tjænte 7000kr. :D
Hvordan fik du den ned i akvariet :shock:
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

AndersNT skrev:Jeg vil selvfølgelig kun købe produkter som har en eller anden form for international garanti. :)

De fleste produkter kan faktisk tåle fra 100-240 V AC. Men det er selvfølgelig noget som skal undersøges.

Glæder mig til at høre link på den side du har benytttet!

Tak for rådet Hvam. Det kunne jeg selvfølgelig overveje, men så skal jeg vist have en lidt større balje :) :T

Hvis du vil vælge noget med international garanti, så kommer du nok til at kigge meget længe efter tingene.
Mig bekendt er det importøren i de enkelte lande der står for den.

Den der med 110volt og 240 den duer vist kun hvis produktet er beregnet til 240 volt. Hvorimod hvis det er lavet til 110volt skal du ikke regne med at dt også kan klare 240 volt.
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Spænding (strøm) kan altså transformeres begge veje!
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Det er ikke særligt smart at transformere rundt på strømmen.. Det er spild af energi..

Jeg ville kun købe produkter i usa som kunne køre direkte på 230V (Switchmode forsyninger kan typisk fint håndtere fra 110 til 230V).

Specielt pumper som Hydor Koralia der kører direkte på lysnet spændingen vil gå i stykker hvis de sættes direkte på 230V og fungere dårligt hvis de sættes på en 230->110V konverter. Stort set alle 230 -> 110V transformatorene give 50Hz ud, hvorimod i USA bruger de 60Hz - Det vil sandsynligvis betyde at pumpen kører ca 20% langsommere.. ved 110V 50Hz.. End hvis det var 60Hz

/henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Dem jeg handlede med var: http://www.reeftanksupply.com/
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

http://www.customaquatics.com har et stort udvalg og sender til DK. De har endda ikke noget imod at nedskrive værdien på pakken.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Dezon »

jeg har handlet en del over ebay og dem er ganske billige og de sender som gave til danmark så man er fri for tol og skat, men det siger man jo naturligvis selv til dem så man ikke impoter ulovligt
christianlarsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
18
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: 6430 Nordborg, Als

Indlæg af christianlarsen »

i kan benytte http://www.myus.com/ til at få sendt ting til Dk, hvis ikke forhandleren vil sende direkte.
Og da det så er "Privat" til Privat er der ikke told medmindre det overstiger ca 5000 kr.
/Christian

2008-07-19 skiftet til 270 L.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

christianlarsen skrev:i kan benytte http://www.myus.com/ til at få sendt ting til Dk, hvis ikke forhandleren vil sende direkte.
Og da det så er "Privat" til Privat er der ikke told medmindre det overstiger ca 5000 kr.

Der bliver du nok klogere. Grænsen er 1350 kroner.

"Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige 1.350 kr. Reglen gælder ikke for de varer, der er nævnt ovenfor. Andre varer kan fx være guld og smykker, elektronisk udstyr, tæpper, golfudstyr osv. "

man kommer til at betale told, også når det bliver sendt til en, og det af et langt lavere beløb.
christianlarsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
18
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: 6430 Nordborg, Als

Indlæg af christianlarsen »

også når det bliver som gave?
Jeg har købt en HP server i USA og fået den sendt via http://www.myus.com, der var ingen problemer sålænge det var en gave, Privat til Privat
/Christian

2008-07-19 skiftet til 270 L.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

christianlarsen skrev:også når det bliver som gave?
Jeg har købt en HP server i USA og fået den sendt via http://www.myus.com, der var ingen problemer sålænge det var en gave, Privat til Privat
Toldvæsnet skyer ingen midler for at få penge i statens kasse.

"Der skal også betales gaveafgift, hvis giver eller modtager har bopæl i landet udlandet"

Men af en eller anden årsag, står der intet om beløbets størrelse før end at der skal betales afgift

Et andet sted skriver de.
"Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og eventuel punktafgift. Du skal således kun betale told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.). Du skal betale moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr."

Og jeg mener at have læst i anden anledning, at det er de grænser der også gælder ved gaver.

Så jeg tror du blot har været heldig.

Samtidigt skal det siges at jeg har fået et par pakker fra Hongkong ind uden toldvæsnet har blandet sig. Værdien har dog været begrænset til ca 300 pr. gang.
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Jer der får nedskrevet værdierne på pakkerne, betaler i heller ikke skat, licens og andre ting?

Det er vidst det som bliver kaldt samfundssnylter!
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Boris skrev:Jer der får nedskrevet værdierne på pakkerne, betaler i heller ikke skat, licens og andre ting?
..
Det må så blive; "NEJ, nej og nej !".

... nu stresser du vist igen over, at vi kan finde på at købe ting i udlandet, gør du ikke Boris ?

/Kim
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af TorbenC »

Jeg køber selv rigtig mange ting i udlandet! Jeg betaler bare de LOVPLIGTIGE afgifter der nu engang er.
Så nej, køb alt det i vil , betal dog nu bare de afgifter der skal betales! Det er tit håndøre!

At i så ligefrem sidder og blærer jeg med at i laver lovbrud - og snyder alle andre i landet end jer selv - på nettet.. tsk.
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Jeg har laert at naar jeg sender en bunke jule gaver hjem saa kommer den ene addresse ejer som jeg typisk sender til ud for at skulle betale en mindre formuen for at faa pakkerne.

I det tilfaelde nedskriver jeg altid vaerdien da det da er slemt svinsk at kraeve nogen som helst form for afgift paa gaver sendt fra part der har fast addresse udenfor Dk.

Jeg har saa ogsaa handlet som mellemled mellem venner der gerne vil koebe noget i USA men ikke kan finde en forhandler der vil sende til Dk. I det tilfaelde kommer den korrekte vaerdi paa da det er af en helt anden natur.
Billede
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Boris> Du er da langt ude, hold kæft en gang mundlort at fyre af...

Iøvrigt den med gave skal man ikke satse på. De åbner pakkerne og så ser de hurtigt, at det ikke er en gave, og så får man et brev hvor man pænt skal fremvise kvittering på pakkens værdi.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af TorbenC »

Er det en gang mundlort at jeg går ind for at vi betaler de lovpligte afgifter der er?

Er det en gang mundlort at hvis MANGE danskere ikke kun tænkte på deres egen pengepung, så ville vi komme til at ligne noget der kunne kaldes en velfærdsstat!

Sjovt nok er det jer som sidder og praler med at i laver bedrageri der råber højest..

Smut nu ind og se noget TV, det har JEG nemlig betalt for at du kan!
Brugeravatar
UrbanSage
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: South Dakota
Kontakt:

Indlæg af UrbanSage »

Jeg ved ikke om jeg falder under din kategori om dem der raaber hoejt.
Jeg praler ikke med at jeg underskriver vaerdien.
Men det kan ikke passe at jeg skal taenke paa mine mindre soeskendes penge pung naar JEG sender DEM jule gaver....
Lad nu vaere med at faa det til at lyde som om at vi ikke betaler det tingene koster 99.9% af tiden.

Jeg kaefter jo heller ikke hoejt om de skatte kroner der er gaaet mig tabt ved at flytte udenlands. Saa betal du bare din licens mens du bader i selvhoejtidelighed.
Billede
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af TorbenC »

UrbanSage skrev:Jeg ved ikke om jeg falder under din kategori om dem der raaber hoejt.
Jeg praler ikke med at jeg underskriver vaerdien.
Men det kan ikke passe at jeg skal taenke paa mine mindre soeskendes penge pung naar JEG sender DEM jule gaver....
Lad nu vaere med at faa det til at lyde som om at vi ikke betaler det tingene koster 99.9% af tiden.

Jeg kaefter jo heller ikke hoejt om de skatte kroner der er gaaet mig tabt ved at flytte udenlands. Saa betal du bare din licens mens du bader i selvhoejtidelighed.
Du falder 100% uden for kategori - bare roligt.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Hvis man effektiviserede den offentlige sektor i dette land, ville det slet ikke være nødvendigt med de sindsyge afgifter og latterligt høje skattetryk. Så kunne det derimod være vi kunne blive den velfærdsstat, vi bilder os ind vi er.

Min baggrund for den udtalelse ?
Danmarks statistik's beskæftigelsesindikator (http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Arb ... d/ATP.aspx) siger noget om fordelingen af arbejdskraften i DK;
Når den samlede arbejdsstyrke er på 2,3mio mennesker og de knapt 900.000 er direkte aflønnet af staten, er der altså 1.4mio mennesker til at betale HELE bruttolønnen til 900.000 mennesker....
Ydermere var der ultimo 2007 5.5mio mennesker bosiddende i landet. Dermed er de resterende 3.2mio mennesker altså også, på den ene eller anden måde, oppeholdt af de 2.3mio arbejdsdygtige.

Samtidig skal de samme 2,3mio mennesker være med til at dække statens anlægs- og vedligeholdelses-udgifter, husleje og drift af skoler, sygehuse etc., indkøb af ubrugelige/utilstrækkelige IT-løsninger og det fortsætter nærmest i en uendelig ørkenvandring gennem statens og kommunernes, igennem årtiers inkompetence, oparbejdede sammensurium af udgifter, vi stort set ingen glæde har af pga. det enorme administrative apparat, der sluger mere grådigt end den gode Tracy Lain.

Når vi kommer dertil, hvor udbyttet af skatte- og afgifts-trykket er sammenligneligt med de lande vi normalt måler os med, så betaler jeg med glæde mine skatter og afgifter men f..... ikke før.
... (jeg skrev IKKE, at jeg ikke betaler mine skatter og afgifter men at jeg ikke gør det med GLÆDE !!).

Og så vil jeg med det samme gerne have lov at beklage denne politiske manifestation og dermed lade tråden komme tilbage på sporet.

/Kim
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense

Indlæg af leifkrarup »

Jeg ville ønske at vi kunne holde politiske indlæg ude fra saltvandsforum. Der må være mange steder på nettet hvor der diskuteres politik og hvor man komme af med sine frustrationer.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Indlæg af jesper/aarhus »

Nolan skrev:Hvis man effektiviserede den offentlige sektor i dette land, ville det slet ikke være nødvendigt med de sindsyge afgifter og latterligt høje skattetryk. Så kunne det derimod være vi kunne blive den velfærdsstat, vi bilder os ind vi er.

Når den samlede arbejdsstyrke er på 2,3mio mennesker og de knapt 900.000 er direkte aflønnet af staten, er der altså 1.4mio mennesker til at betale HELE bruttolønnen til 900.000 mennesker....
/Kim
Jammen det er da en god idé. Effektiviser den offentlige sektor - fyr en masse af de dovne skiderikker der bare går og feder den for vi andres regning og surt tjente penge. Nu hvor der er strejke under opsejling, kan man måske få en forsmag på et nedskærings (effektivisering, kalder du det vist) scenario:

* Du passer da bare selv dine børn i dagtimerne. De vil sikkert gerne se hvad far får tiden til at gå med på kontoret (i al fald den første månedes tid).

* Efter arbejde, så husk lige at bruge et par timer hos dine forældre / svigerforældre. For når klokken nu er blevet 17, så vil de sikkert gerne snart hjælpes ud af sengen og måske endda få et hurtigt bad og lidt at spise. Husk, de er jo dit ansvar - ikke samfundets.

* Husk nu at passe godt på, når du efter en laaaang dag endelig er kommet hjem og roder med akvariet. Du skulle være så uheldig at få bidt en finger af, fordi din fuldvoksne aftrækker kom for tæt på. Ryger der alligevel en finger, så snup en panodil, læg stumpen i fryseren og vent til det bliver morgen. Lægervagt og skadestue er der ikke noget der hedder - men dit nærmeste sygehus åbner igen kl. 11. næste formiddag.

Bare fordi der er mange goder i det offentlige system, som man ikke nødvendigvis selv bruger (daginstitutioner, plejehjem, sygehuse etc.) betyder det så at man skal skære på disse områder?

Jeg vil da gerne vide, hvilket serviceniveau synes du - Nolan - der vil være tilstrækkelig ?
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Jeg ved ikke, hvorfor effektivisering absolut skal sættes lig med nedskæringer i antallet af medarbejdere og service-ydelser ?

Det er en sammenhæng man udelukkende ser i DK ? eller hvad ?
Den samme ydelse koster bare mere i Danmark end i Sverige ? eller hvad ?

De "gamle" principper om "flere folk og flere penge" holder altså ikke.

/Kim
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det er jo lidt firkantet at se det på den måde.
Lønningerne i sverige er en hel del lavere end i DK, men det er skatten så også.
Men arbejdsgiver afgifter er markant højere i Sverige end i DK.
I Sverige får man kun understøttelse i ca 6 måneder, medens vi her til lands har en meget længere periode.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Nolan »

Nu var Sverige ment som eksempel... :wink:
... men der er, efter min mening, ikke den store grund til at gøre tingene mere "runde" end nødvendigt.

/Kim
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"