Sky Anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
jab.dk
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
18
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af jab.dk »

Det lyder meget voldsomt, jeg tror du er godt på vej til at slå den ihjel på den måde
Det vil jo ikke være så godt. Er det metoden med frostfoder eller mængden af mad, som du opponerer imod? Den har ved et par fodering spyttet rejemaden ud igen, så jeg troede, at den selv kunne sige fra, hvis den er mæt eller ikke sulten.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Problemet med anemoner er at de bruger mere energi på at fordøje rejer end de optager fra dem.
jab.dk
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
18

Indlæg af jab.dk »

Hougaard skrev:Problemet med anemoner er at de bruger mere energi på at fordøje rejer end de optager fra dem.
Problemet med anemoner er at de bruger mere energi på at fordøje rejer end de optager fra dem
Hmm. Så er det jo ikke særlig godt at foder. Jeg har lige læst lidt fra forskellige kilder på nettet og de mener heller ikke at anemoner skal have ret meget andet end lys til fotosyntese. Men lidt fast føde bør man vel alligevel give dem med nogle ugers mellemrum? Hvad er dine erfaringer/mening?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Jeg har aldrig direkte fodret min anemone.
Jeg kan dog se den reagerer, når jeg fodrer med frost.

/Kim
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

jab.dk skrev:
Hougaard skrev:Problemet med anemoner er at de bruger mere energi på at fordøje rejer end de optager fra dem.
Problemet med anemoner er at de bruger mere energi på at fordøje rejer end de optager fra dem
Hmm. Så er det jo ikke særlig godt at foder. Jeg har lige læst lidt fra forskellige kilder på nettet og de mener heller ikke at anemoner skal have ret meget andet end lys til fotosyntese. Men lidt fast føde bør man vel alligevel give dem med nogle ugers mellemrum? Hvad er dine erfaringer/mening?
jeg har aldrig fodret min og har den behov for mere end det lys den får skal den nok selv fange det fra svæv i vandet giver du den mad der bliver snuppet fra den vil det være unødig energi forbrug og en enom stres faktor mit råd er af lade den være
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
jab.dk
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
18

Indlæg af jab.dk »

Ok. tak for rådene om fodering. Den er hermed sat på kur og må selv fange, hvad den vil have at spise. Men hvis jeg ser den rode rundt i køleskabet, så vender jeg nok tilbage med flere billeder.
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

min kravle ind i et hul i nat og jeg kan ikke komme til at tag den ud så håber sgu den overlever
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlæg af -Bagger- »

Årk.. mine har også flere gange gemt sig, tror faktisk de har det bedst med at stå helt gemt når de er "foldet sammen" og så stikke hovedet ud derfra min ene quadr strekker sig ca 15-20 cm fra hvor den står...
Open mind for a different view..
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"