Chris2500DK skrev:Forhåbentlig kommer han til at sælge fragmenter på postordre, det mangler vi i stor stil herhjemme. Jeg kunne nemt forestille mig et marked for små billige fragmenter af alt muligt istedet for at skulle give en formue for en stor koral som det er i butikkerne nu.
Det tror jeg så tilgæld ikke vil gå. Hvis han skal have fragmenterne, så skal han enten selv lave dem, eller ud og købe dem.
Den første mulighed er den letteste, men ret besværlig, da udbudet hele tiden vil ændre sig. Alt efter hvordan de vokser. Og så skal han jo også have et stort antal koraller han kan lave fragmenterne af.
Den anden mulighed er lettere men markant dyrere. Det kræver at han opkøber dem fra et sted f.eks Tyskland, og det er ikke gratis.
Et fragment koster ca 15-20 €, og selvom han køber mange vil de nok 8-12 € pr stk. Lidt moms og transport samt blot en anelse fortjeneste vil gøre dem rimeligt dyre. Selvfølgeligt ikke så dyre som dem man kan købe i butikkerne, men langt dyrere end hvad du betaler hos private.