Ingen lyd fra Korallen.dk!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Andreas S skrev:Jeg ved ikke mere end hvad der står i dette link :

http://www.saltvandssiden.dk/annoncer/v ... r/vis/297/

;)
Der er ved at være mange derude - lækkert !

Bare i Jylland er der vel nu(nogle for meget nogle sikkert glemt)

2x Ålborg
Frederikshavn
Viborg
2x Århus
Horsens(under vejs)
Esbjerg
Fredericia
Nordborg/Als

Hvor vi for 4-5 år siden havde måske 3 ialt :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Dengang jeg startede op, var der 3 i Jylland. 2 i Esbjerg og 1 i Århus, såvidt jeg husker. De resterende er kommet på mindre end 1,5 år :shock:

Har du et link med det om at der kommer en saltvandsbutik i Horsens?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

Bliver lækkert med en butik i Horsens også, når man nu bor mellem Horsens og Århus :y
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Vist noget med at det først er sidst på året der er noget i butikken - men er ikke sikker...

Men der er da også den i Ribe blot for at få en på Jyllands listen :)
Mvh
Brian

Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af exzos »

Bonnie i Randers har os saltvand, dog har de ikke så meget :(
Håber snart plantorama starter op
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Hvis korallen åbner en butik i vordingborg og stadig har de lave priser er dem i københavn nød til og følge med i priserne for ellers mister de kunder og servicen er ikke alt afgørene når det drejer sig om at købe fisk og koraller for dem der kører langt efter deres vare ved som regl også hvad de vil have.
Jeg har selv taget turen til Hamborg hos grotten mange gange for 8 år siden bare for og få et andet udvalg end det man ser på hylerne i DK.
Så en tur til Vordingborg ser jeg ikke som noget problem.

Steen.
Valentino
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Ørestad

Indlæg af Valentino »

Lige for at give en tilbagemelding, så kom Kim B fra Korallen forbi mig igår, tog min støjende lampe med, som skal repareres, og lånte mig faktisk en tilsvarende lampe i ventetiden. Så det var mægtigt fint af ham. Og selvom jeg også har haft mine uenigheder med korallen.dk tidligere, så må jeg sige, jeg ku rigtigt godt lide manden. Han virker som en real gut, der har hjertet på det rette sted. Med den indstilling vil han efter min mening få succes med sin nye forretning i Præstø.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Jeg fik også leveret varer personligt forleden, rigtig flink fyr.

Jeg spurgte mht rygterne om en butik, at han oplyste, at det er rigtigt nok. 400 kvm åbner de. Han havde dog lige en del akvarier stående, som skulle rengøres først.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Dengang jeg startede op, var der 3 i Jylland. 2 i Esbjerg og 1 i Århus, såvidt jeg husker. De resterende er kommet på mindre end 1,5 år
Arhhh der var også bonni i Viborg og Randers og hulen i frederikshavn. så der var altså 6 stk i jylland for et par år siden.
Det var vel i 05-06 du startet ik :GO
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Præstø??? Det var da godt nok langt ude på landet!
Gad vide hvor lang tid den kan overleve
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Valentino skrev:Han virker som en real gut, der har hjertet på det rette sted. Med den indstilling vil han efter min mening få succes med sin nye forretning i Præstø.
Det kræver nok opdyrkning af nye kunder på trods af at hjertet er det på tette sted ... For hvis man kigger realistisk på det, så er der nok ikke så mange på (Nord/øst) Sjælland der vil køre til Præstø for at handle og mit gæt er, at de kunder der så ville holde op med at køre til København ikke er nok til at holde en butik i luften.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

han skal satse stort på internethandek så skal det nok gå hvis han vel og mærket har fine priser og frem for alt service
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Forhåbentlig kommer han til at sælge fragmenter på postordre, det mangler vi i stor stil herhjemme. Jeg kunne nemt forestille mig et marked for små billige fragmenter af alt muligt istedet for at skulle give en formue for en stor koral som det er i butikkerne nu.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

ja det kunne være en god idé lad os håbe han læser med her
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Brian skrev:Rettelse - ALLE emner som folk ikke kan styre at diskutere er forbudte !

Dette går jo ganske fint så nej det er ikke forbudt !
Thumbs up til admin for at lade denne tråd køre så relativt kort tid efter andre tråde blev lukket om samme emne.
Så tak for troen på os medlemmer herinde. :RE
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Chris2500DK skrev:Forhåbentlig kommer han til at sælge fragmenter på postordre, det mangler vi i stor stil herhjemme. Jeg kunne nemt forestille mig et marked for små billige fragmenter af alt muligt istedet for at skulle give en formue for en stor koral som det er i butikkerne nu.

Det tror jeg så tilgæld ikke vil gå. Hvis han skal have fragmenterne, så skal han enten selv lave dem, eller ud og købe dem.
Den første mulighed er den letteste, men ret besværlig, da udbudet hele tiden vil ændre sig. Alt efter hvordan de vokser. Og så skal han jo også have et stort antal koraller han kan lave fragmenterne af.
Den anden mulighed er lettere men markant dyrere. Det kræver at han opkøber dem fra et sted f.eks Tyskland, og det er ikke gratis.
Et fragment koster ca 15-20 €, og selvom han køber mange vil de nok 8-12 € pr stk. Lidt moms og transport samt blot en anelse fortjeneste vil gøre dem rimeligt dyre. Selvfølgeligt ikke så dyre som dem man kan købe i butikkerne, men langt dyrere end hvad du betaler hos private.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Chris2500DK skrev:Forhåbentlig kommer han til at sælge fragmenter på postordre, det mangler vi i stor stil herhjemme. Jeg kunne nemt forestille mig et marked for små billige fragmenter af alt muligt istedet for at skulle give en formue for en stor koral som det er i butikkerne nu.
Med de fine tendenser der er med koral køb fra Tyskland så tror jeg bestemt at der er en dansk forhandler der lugter lunten og finder en aftale med et fragtfirma til samme handels type.
Det kærver jo blot en simpel hjemmeside hvor man kan ligge billeder af de koraller der rent faktisk er til salg, og så en god maks 24 timers leverings aftale med DHL eller noget i den stil.
Mvh
Brian

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Carsten skrev:Præstø??? Det var da godt nok langt ude på landet!
Gad vide hvor lang tid den kan overleve
Her over i Jylland og på Fyn er mit indtryk rent faktisk at folk køre på kryds og tværs så jeg tror ikke det er noget problem ;)
Mvh
Brian

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

seadooman skrev:Det var vel i 05-06 du startet ik :GO
Naaa ikke helt ;) Men det er vist kun en 6-7 år jeg har på kørekortet, og det er jo ikke meget herinde, vel Carsten :D
Mvh
Brian

Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Brian skrev:Her over i Jylland og på Fyn er mit indtryk rent faktisk at folk køre på kryds og tværs så jeg tror ikke det er noget problem ;)
Problem er det vel ikke, men hvis man kører lige fordi nogle af andre butikker her over, så skal der være en rigtig god grund til at køre næsten 90 km (for mig) hver vej for at handle der.

Hvilket var min pointe tidligere, hvis man kigger på hvor Præstø ligger så er der (demografisk set) ikke et så stort opland hvor det bare er kortere end at køre til København.

Og så er vi ude i at udvalget (og her tænker jeg udelukkende på levende varer) faktisk skal være bedre en Planteimport/Akvarieudstyr/Klovnfisken og så kræves der igen store faciliteter - Og vi så hvordan det gik da der var fire butikker i hovedstadsområdet.
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Mikkel E »

seadooman skrev: Arhhh der var også bonni i Viborg og Randers og hulen i frederikshavn. så der var altså 6 stk i jylland for et par år siden.
Det var vel i 05-06 du startet ik :GO
Hmm, den i Frederikshavn kan godt passe, men de andre er da ikke så gamle, er de?
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Ikke for at lave joke med afstande men ....

Her over i Jylland køre jeg f.eks. 102 km. for at komme til f.eks. Plantorama i Ålborg, kun den ene vej, altså også 102 km. for at komme hjem.

Men for Sjællænder er afstand noget andet end her i Jylland.

Et eks. jeg har lige haft besøg af en ven fra Californien, hun spurte en dag over middag om vi skulle køre i Tivoli i københavn, mit svar var det ka' vi da godt en dag, men hun mente samme dag :pat: det mente jeg godt nok var lige lovlig langt på en eftermiddag.

En dag kørte hun lige til luxenborg for at besøge en hun kendte dernede, som hun sagde det tager jo ikke så lang tid.

Nææ, afstand er forskellig, alt efter hvem der ser på det.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Det er slet ikke min pointe Lars, hvis jeg skal vælge at køre 90km for at komme til Korallen, 10km for at komme til klovnfisken så skal det altså være turen værd at køre de 90km ! Derfor siger jeg (igen) at det opland som er dækket af en butik i Præstø begrænser sig til lolland,faster og sydsjælland - da jeg går ud fra at jeg ikke er den eneste der vil vælge det der ligger tættest på hvis udbuddet er det samme.

Men jeg kører f.eks. da også til Zoogiganten engang imellem når de har fået "sjove" koraller, så jeg skal da gerne køre til Præstø hvis de har noget i akvarierne som jeg ikke kan købe i København.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Det var bare lige en lille fodnote :beer:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

Personligt mener jeg en forretning på Sydsjælland ville være kanon. Jeg er træt af at køre helt til Frederiksberg, fra Næstved, for at købe koraller.

Hvis hans service vil blive det samme som på nettet (som jeg altid har oplevet som fremragende, bortset fra at jeg nu har ventet 1 måned på et Osmose anlæg (og evt. ville sælge fragmenter), vil jeg helt sikkert blive stamkunde i den butik. Hardware køber jeg altid på nettet, men hvis man kunne hente det i forretningen til samme priser vil det også være et plus.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Gambi »

ja en butik på sydsjælland bliver godt. der er sq lidt langt fra Faxe ladeplads.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"