som nogle sikkert har lagt mærke til er jeg ude efter en miniflotor men er nu blevet tilbudt en redsea berlin airlift 60...! så nu vil jeg gerne høre forskellige erfaringer og kommentare

Som Wande skriver, skal akvariet bare være 30 cm højt. Hvis ikke det er det, er det vist nærmere en kaffekop fremfor et akvariumMikkel E skrev:Men Mads, når Miniflotoren er så meget længere, kræver den jo også mere dybde og så skal akvariet være højere. Så det handler vel bare om at Miniflotoren er bedst til større akvarier, når den for dybde nok.
Der findes jo altså andre butikker end CC. Spar ikke på skummeren!Mathias_C skrev:jeg hælder os mest til en miniflotor men da jeg er blevet tilbudt en red sea for samme pris og man ikk kan få miniflotor'en ved http://www.cichlidecentret.biz/ længere
jeg har kun hørt godt om denne skummer, men har ikke selv prøvet denlionking skrev:Hej.
Jeg har kigget lidt på denne skummer: Tunze DOC Nano Skimmer 9002 - Er det en god ide?
"Normalt"Er det nødvendigt når man sætter en skummer til at den kører et stykke tid først før man tilføjer fisk? Eller kan det gøres straks?
Jeg tror det var noget gulvlak af en slags jeg brugteJeg lakerer min kasse! - Med hvad?![]()
Du skal lave et overløb hvori din skummer sidder derfra skal du bruge en pumpe der føre vandet tilbage til akvariet, derudover skal du bruge nogle pumper til cirkulation, gerne ca 20 gange akvariets volume så kan du prøve at finde nogle pumper du synes passer, gå efter nogle der ikke er for store og ikke har et stort forbrugTil hvad skal jeg bruge flere pumper...og hvad skal det være for nogle?
ja det er sandt, HQI er også klart fedest og du vil nok kunne få det til at lykkes uden varmeproblemer, men kræver sikkert noget, jeg har også de førnævnte T5 Compact rør i en næsten lukket lyskasse og der fordamper nok ligeså meget som hvis jeg havde haft en 70 watt HQI eller måske endda en 150Har tænkt på HQI-Lys...Mener det kun er til korallernes fordel.. og ikke rigtigt for fiskene..
Er det sandt?
ja det er de og tak, gider ikke til at skulle igennem den helt store nedskæring/udrensninng nu og det er sku også svært med så lidt plads, jeg venter pt. på større akvarie så det må vente til at det kommer(Billederne af dine fisk/koraller. Er det stadig tilgroet?)
Mvh.
Andreas.