Spørgsmål om karantæne
Hvor stort akvarium bruger I til fisk?
Hvor længe har i dem i karantæne?
Behandler I dem med diverse medikamenter?
Og hvis ja hvilke produkter?
Pft.
Karantæne
-
Lene Lestat
- Dværg kejser

- Reactions: 86
- 7
- Postnummer: 4920 Søllested
- Saltvand siden?: 2020
- Geografisk sted: Lolland
- Kontakt:
-
Jan Lauridsen
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk

- Reactions: 240
- 8
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2017
- Geografisk sted: Birkerød, Denmark
- Kontakt:
Re: Karantæne
Jeg har indtil videre spillet lotto, men har været omhyggelig med hensyn til, hvor jeg har købt fiskene. Det er dog ikke en metode, jeg kan anbefale, så et karantæneakvarie står nu også på min to-do-liste. Jeg sigter efter minimum seks ugers karantæne, forudsat at fiskene forbliver 100 % friske hele perioden, spiser godt og tager på i vægt. Jeg vil finde en mindre tank på omkring 100 liter – eller en størrelse, jeg nemt kan håndtere og pakke væk, når den ikke er i brug. Desuden planlægger jeg at føre mit vandskifte gennem denne tank. Ingen medicin mm der opstår sygdom!
- crazy seahorse
- Rev haj

- Reactions: 389
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Karantæne
Alle nye fisk kommer i karantæne hos mig.
Akvariet er på cirka 240 L og kører isoleret fra det store system.
Kun lidt ls til biologisk filtrering, varmelegeme og cirkulationspumpe. Vandskift ugentligt eller hver 14 dag, det følger vandskitet i det store system. Bruger det vand der alligevel skulle i kloaken, til skift i karantænen. På den måde går fiskene i det samme vand, som det de skal gå i når karantænen er overstået. Der fodres godt 1 x dgl. Der er intet bundlag i, så fiskene kan pille foder op på bunden. Selv med kraftig fodring, ligger der intet foder på bunden.
De går der i 6 uger.
Akvariet er på cirka 240 L og kører isoleret fra det store system.
Kun lidt ls til biologisk filtrering, varmelegeme og cirkulationspumpe. Vandskift ugentligt eller hver 14 dag, det følger vandskitet i det store system. Bruger det vand der alligevel skulle i kloaken, til skift i karantænen. På den måde går fiskene i det samme vand, som det de skal gå i når karantænen er overstået. Der fodres godt 1 x dgl. Der er intet bundlag i, så fiskene kan pille foder op på bunden. Selv med kraftig fodring, ligger der intet foder på bunden.
De går der i 6 uger.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;