jeg har et omvendt osmose anlæg købt gennem MSH med flow3000 modstand og skylleventil. Jeg stiller lige et spørgsmål for at være sikker på at jeg bruger det rigtigt.
Det er angående vippekontakten på skylleventil jeg er lidt usikker. Når den er vippet til den ene side løber der næste ikke vand gennem den blå slange, som skulle være det rene vand...jeg går ud fra at det her er når den skyller membran?
Når den står til den anden side kommer der en del mere vand ud af den blå slange, og går ud fra det er den måde hvor den laver rent osmose vand?
osmose anlæg og skylleventil
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Se min Profil for flere oplysninger
- Kontakt:
Osmoseanlæg

Det er meget nemt forklaret

Når kontakten er vippet ud (Vinkelret) til siden laver anlægget Osmosevand - imens anlægget skylles igennem når kontakten vippes hen så den står lige (parrallel) med skylleventilen (dvs. når slangen og håndtag er på lige linje)

Der er dog et klistermærke på skylleventilen som viser hvordan den virker

Mvh.
Michael
Fordelen ved et Dobb. XDX Osmoseanlæg m. Boosterpumpe (8bar) er at det garanteret yder min. 430 liter rent Osmosevand i døgnet (18L/time) og det faktum at det for hver 1 liter Osmosevand kun laver 1 liter spildvand hvor andre anlæg laver 6-9 liter..........hvor meget vand/penge smider du i afløbet hver eneste dag?