pvc-rør

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Dan Binderup
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: København Ø

pvc-rør

Indlæg af Dan Binderup »

ja. jeg må indrømme at jeg er lidt forvirret med hensyn til bestilling af pvc.
jeg har fået tre stk. tank gennemføringer med da jeg købte mit akvarie, men de er ikke ens. se billede
Billede
Billede

jeg er meget i tvivl om hvilke dele jeg skal købe for at komme videre fra tank gennemføringerne. jeg skal vel bruge to forskellige slags da den ene (som vist) har gevind i begge ender. den med dobbelt gevind er ligeledes mindre end de to andre (er det til sikkerhedsrøret?
MVH.
Dan Binderup
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

du skal vel bruge unioner med enten indvendigt gevind til de steder der er gevind, eller flade de steder for hvor de skal limes. Du kan også købe nogle muffer til de flade steder. Men så kan du ikke skille dem af de steder igen, hvis det bliver limet, som du kan ved unionerne.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

De 2 stk 32X25 mm har jeg brugt den ene til Retur vand fra akvariet til sump og den anden fra sumpen til akvariet ( retur pumpe )

20X3/4 har jeg brugt til sikkerhedsrøret.

Alle mine gennemføringer vender med egvindet op i overløbs kassen i akvariet og der har jeg brugt 25mm rør til dem alle 3.

Steen
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

det er da smartere at have gevindet under akvariet for så har man nemmere ved at tage gennemføringen af. Hvis det skulle blive nødvendig.
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"