Så blev jeg endelig færdig med at stable Siporax rør.
Der er 15 liter 25mm rør og så vidt jeg husker 9 liter 15mm rør.
Spændende hvilken effekt det får. Jeg tænker umiddelbart det er rigeligt i mit 800 liter system

Andre med gode erfaringer?
Biologisk filter.Tykki skrev:Hvad kan det? Er det et filter?
Jeg fandt ud af, at når jeg køber de billige strips i de store Byggemarkeder, så gør de som du siger. De bliver møre ret hurtigt.mchr skrev:jeg havde problemer med at mine strips blev helt sprøde og knækkede efter ½ år i sumpen, så det er værd at holde øje med dem, så dine fine kasser ikke ender med at gå i stykker.
jeg har desværre ikke et andet tip end at jeg endte med at lave nogle beslag af plexiglas som kunne limes på eggcrate
Skulle lige til at skrive det samme, jeg syns det ser lidt farligt ud hvis ikke der er et pænt stabilt flow igennem mediet.Mic4700 skrev:Fedt projekt.![]()
Men hvis det var mig ville jeg sætte låg på alle kasserne med Eg Crate og strips , sætte fødder på kasserne så der er flow under dem også , og vende kasserne så der er flow gennem kasserne og siporaxen , som de står nu , har du næsten intet flow igennem kasserne , hvilket kan blive en detritus/skidtsamler i længden.
der er kæmpe forskel på strips, man får helt sikkert hvad man betaler for - de hvide er generelt set ret ret følsomme for uv over tid, de sorte holder langt bedre.crazy seahorse skrev:Jeg fandt ud af, at når jeg køber de billige strips i de store Byggemarkeder, så gør de som du siger. De bliver møre ret hurtigt.mchr skrev:jeg havde problemer med at mine strips blev helt sprøde og knækkede efter ½ år i sumpen, så det er værd at holde øje med dem, så dine fine kasser ikke ender med at gå i stykker.
jeg har desværre ikke et andet tip end at jeg endte med at lave nogle beslag af plexiglas som kunne limes på eggcrate
Jeg købte en masse i Metro dengang de eksisterede og de gør alle sådan. Det er de hvide strips, hvis farven indikerer noget.
Dem jeg køber nu er dem som elektrikerne bruger, de er sorte og holder langt bedre. De er også noget dyrere. En del, så vidt jeg husker.
Erik
Der skal ikke bokse noget på siporax som man kan se...Kenneth Jensen skrev:Jeg ved ikke rigtig. Det er en værre skidt samler, så jeg er ved at lave rum til filtersokker.
Akvariet kører godt og tingene vokser. Værdierne er fine, så alt i alt tænker jeg det er fint.
Jeg troede, der ville begynde at vokse lidt forskelligt på rørene, men det gør der dog ikke.