Jeg skal have rykket på mit kørende akvarie. Det skal dog blot rykkes fra et sted i huset til et andet. Det er mit akvarie på 350L.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst gør det. Jeg tænker på at skaffe mig et mindre akvarie, hvor fisk/koraller kan gå i, samt en balje hvor de levende sten kan hygge sig i.
Disse to vil jeg fylde med vand fra akvariet, når det skal tømmes, således at det er "gammelt" vand.
Men jeg er i tvivl om hvad jeg gør, når jeg skal fylde det store akvarie igen, efter det er rykket. Jeg har fundet rapporten over det vand vi har i hanerne her i kommunen, men jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Nogen som kan hjælpe? For så ville jeg bruge hanevand + salt, og et par levende sten, og håbe på en kort(ere) indkøringsperiode.
Rapporten er her: http://www.lilvand.dk/2017%20Udvidet%20 ... rening.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - hvis der nu er næringsstoffer i hanevandet, er det måske fint til indkøring i stedet for at tilføre evt biologisk materiale fra en producent, for at fremskynde indkøring? Jeg vil nødig have 2-3 akvarier kørende for længe....
Håber I kan hjælpe

Go' lørdag.