VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Gennemføringer
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Gennemføringer
Hej Forum
Har fået mine gennemføringer til mit kommende system, de er lidt anderledes ifh til dem jeg altid har brugt da de altid har haft en gummi pakning til indersiden og en hård ring til ydersiden.
Men disse som jeg har fået har ingen hård ring til ydersiden men derimod en gummipakning til både inderside og ydersiden.
Er det en fejl eller er det bare at sætte dem i som man normalt gør ?
Har fået mine gennemføringer til mit kommende system, de er lidt anderledes ifh til dem jeg altid har brugt da de altid har haft en gummi pakning til indersiden og en hård ring til ydersiden.
Men disse som jeg har fået har ingen hård ring til ydersiden men derimod en gummipakning til både inderside og ydersiden.
Er det en fejl eller er det bare at sætte dem i som man normalt gør ?
- PederP
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8560 Kolind
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Kolind
Re: Gennemføringer
Min erfaring er at de er svære at stramme til, hvis der er gummi skive på "møtrik" siden.
Og det giver vel ingen mening, da man aldrig kan lave det tæt på den side af gennemføringen alligevel?
Og det giver vel ingen mening, da man aldrig kan lave det tæt på den side af gennemføringen alligevel?
Mvh. Peder
Mit 910L Saltvand
Mit 910L Saltvand
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Men er det ik for at passe på glasset? Hvis der nu skulle sidde noget skidt eller andet? Så det vel bedst med gummi på begge sider?
Min vandhane har også gummi på begge sider af vasken selvom der forhåbelig kun er vand på den ene side
Min vandhane har også gummi på begge sider af vasken selvom der forhåbelig kun er vand på den ene side

Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg er lidt bange for det måske kan give problemer på ydersiden når der strammes til, så vil gummi måske give efter og mere eller mindre smarte ud og ikke give en fast støtte til inderside... Ved ikke om det giver mening.
Men måske denne type ikke er beregnet til at stamme til som på den model som har en fast skive på ydersiden?
Jeg har flere af de faste skiver/ringe liggende så det er ikke et problem at skifte dem ud, denne metode har trodsalt altid virket på mine akvarier. Den hårde skive vil jeg mene giver et mere jævnt tryk på hele fladen.
Er der andre der har brugt gummi pakning på begge sider?
Men måske denne type ikke er beregnet til at stamme til som på den model som har en fast skive på ydersiden?
Jeg har flere af de faste skiver/ringe liggende så det er ikke et problem at skifte dem ud, denne metode har trodsalt altid virket på mine akvarier. Den hårde skive vil jeg mene giver et mere jævnt tryk på hele fladen.
Er der andre der har brugt gummi pakning på begge sider?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er også den erfaring jeg har, så er helt enigPederP skrev:Min erfaring er at de er svære at stramme til, hvis der er gummi skive på "møtrik" siden.

Jeg ser som PederP et problem med en blød yderside når der strammes til. Jeg siger ikke at det ikke virker men det har da altid været sådan at de har både en hård og blød Skive ihvertfald dem jeg har haft med at gøre. Hvis de er monteret efter normen kan jeg på ingen måde se hvordan skidt eller andet skulle give problemer.Mikas skrev:Men er det ik for at passe på glasset? Hvis der nu skulle sidde noget skidt eller andet? Så det vel bedst med gummi på begge sider?
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Få dem byttet!, fik selv de samme til mit nye setup og kunne ikke få dem tætte, gummiringen vrider når du vil spænde dem fast.
Har du købt ved Koiimport det var der jeg fik mit skrammel.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeps, de er købt hos Koiimport, det er også min konklusion så de bløde udvendige pakninger bliver nu skiftet ud med de hårde ringe. Tak for hjælpen derudepeder skrev:Få dem byttet!, fik selv de samme til mit nye setup og kunne ikke få dem tætte, gummiringen vrider når du vil spænde dem fast.

-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
- Saltvand siden?: 2012
har også lige modtaget den type gennemføring og lige skrevet til ham fra koiimporten at det måtte være en fejl.. han skriver at de har solgt dem sådan i flere år og vil ikke erkende at det er en fejl.. jeg kunne sende min tilbage med betalt porto.. forstår dog ikke de 2 pakningsringe.. måske man skal give den på spænde siden lidt smørelse for at man kan spænde ordentligt, så den ikke vrider skævt.. han mente hvert fald ikke at jeg skulle være bekymret.. prøv at skriv til dem evt..
Han måtte dog erkende at billedet på deres hjemmeside var forkert, da det der fremgår med en hvid spændering samt en sort paknings ring
Han måtte dog erkende at billedet på deres hjemmeside var forkert, da det der fremgår med en hvid spændering samt en sort paknings ring
Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg turde ikke bruge med begge gummi pakninger og da jeg havde de hvide (hårde) ringe liggende i kælderen er den udvendige gummi pakning skiftet ud.ejsing86 skrev:har også lige modtaget den type gennemføring og lige skrevet til ham fra koiimporten at det måtte være en fejl.. han skriver at de har solgt dem sådan i flere år og vil ikke erkende at det er en fejl.. jeg kunne sende min tilbage med betalt porto.. forstår dog ikke de 2 pakningsringe.. måske man skal give den på spænde siden lidt smørelse for at man kan spænde ordentligt, så den ikke vrider skævt.. han mente hvert fald ikke at jeg skulle være bekymret.. prøv at skriv til dem evt..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Den hårde nylon ring til ydersiden er beregnet til materialer hvor der kræver beskyttelse fra møtrikken når der spændes.
Den er ligegyldig til akvariebrug - Jeg smider dem altid væk. Gummiringen på indersiden er til tætning. Glas bliver ikke beskadiget af at møtrikken spændes til - Og den skal slet ikke spændes særligt hårdt.
Nylon ringen er beregnet til fx pool, bassin folie og glasfiber kar.
Så alle jer der går i panik når denne mangler - Det er altså lige så ligegyldig en genstand som en Tom mælkekarton
Se det som en positiv ting at i har en ekstra gummi pakning - De koster helt op mod 15kr hvis man en dag skal bruge en ny..
Den er ligegyldig til akvariebrug - Jeg smider dem altid væk. Gummiringen på indersiden er til tætning. Glas bliver ikke beskadiget af at møtrikken spændes til - Og den skal slet ikke spændes særligt hårdt.
Nylon ringen er beregnet til fx pool, bassin folie og glasfiber kar.
Så alle jer der går i panik når denne mangler - Det er altså lige så ligegyldig en genstand som en Tom mælkekarton

Se det som en positiv ting at i har en ekstra gummi pakning - De koster helt op mod 15kr hvis man en dag skal bruge en ny..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
God info Hansen 
Er igang med mit projekt i kælderen og gennemføringerne fungere da også
Opdager dog, at ALLE hanerne fra koiimport er utætte - alle kræver ekstra pakningstape for at holde tæt.. Hanerne virker sådan lidt discount ift. de haner jeg engang bestilte fra decocean.. løsdelen der ligger tæt op af kugle delen på hanen bevæger sig når hanen åbnes / lukkes og kan kun åbne den 99% efter at have lukket lidt for den.. Det er det samme ved alle 4 haner jeg har købt.. Tror ikke jeg benytter mig af koiimport en anden gang..

Opdager dog, at ALLE hanerne fra koiimport er utætte - alle kræver ekstra pakningstape for at holde tæt.. Hanerne virker sådan lidt discount ift. de haner jeg engang bestilte fra decocean.. løsdelen der ligger tæt op af kugle delen på hanen bevæger sig når hanen åbnes / lukkes og kan kun åbne den 99% efter at have lukket lidt for den.. Det er det samme ved alle 4 haner jeg har købt.. Tror ikke jeg benytter mig af koiimport en anden gang..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det har været fremme på forum flere gange, at de kuglehaner er noget slemt skrammel.ejsing86 skrev:God info Hansen
Nok er de billige, men det er de jo så ikke alligevel, hvis de er utætte og skal skiftes.
Og Koiimports kundeservice er ikke eksisterende
- Flemse
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stenløse
Husk at de er retningsbestemte i deres flow og vender du dem forkert er de piv utætte......
Brgds
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
Flemse
Snart 830 lit 160x80x65 med sump på 202 lit,4 stk Maxspect R420R Razor 160W, moddet til 15000 kelvin, Skimz Monster E 251, Tunze 6200+ 6305 og Maxpect Gyre 150 ,returpumpe SKIMZ 10000 DC. IKS Computer: redox,PH,Temp.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Har ingen problemer med de 8 kuglehaner jeg bruger nu på der nye system, disse er netop fra Koiimport
Men syntes bestemt man kan mærke kvalitetsforskel ifht. GF fittings som dog også er en anden pris.

Men syntes bestemt man kan mærke kvalitetsforskel ifht. GF fittings som dog også er en anden pris.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Jeg har haft 20+ haner fra koi også gennem tiden og bruger også fra dem nu - Aldrig set en dråbe.
Kuglehaner er retningsbestemte - Og de fleste er kun tætte dén vej.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
Ja ok, kan være mine "blot" har været fejlbehæftet - de vender hvert fald rigtigt 
Med lidt silikone fedt til pakningerne + pakningstape blev de da tætte.. Bare lidt omstændigt, og synes kvaliteten generelt virker dårlig sammenlignet med tidligere kuglehaner andet steds fra

Med lidt silikone fedt til pakningerne + pakningstape blev de da tætte.. Bare lidt omstændigt, og synes kvaliteten generelt virker dårlig sammenlignet med tidligere kuglehaner andet steds fra

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det eneste problem jeg har haft med mine fra Koiimport er at man kan risikere at låsering, pakninger samt ringen som fiksere kuglen kan ryge ud hvis man skiller kuglehanen ad. Hvis dette sker er det vigtigt at ringen (den hvide) som fiksere kuglen vender rigtigt med den udfaset side ind med kuglen ellers vil den være utæt.
Hvis penge ikke var et problem så havde jeg udelukket brugt disse: http://www.fastlight.co.uk/acatalog/PVC ... alves.html" onclick="window.open(this.href);return false; har dog slippet mønten til den ene jeg bruger til justering af mit overløb, men absolut den bedste hane jeg til dags har prøvet til akvarie brug.
Hvis penge ikke var et problem så havde jeg udelukket brugt disse: http://www.fastlight.co.uk/acatalog/PVC ... alves.html" onclick="window.open(this.href);return false; har dog slippet mønten til den ene jeg bruger til justering af mit overløb, men absolut den bedste hane jeg til dags har prøvet til akvarie brug.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Vestsjælland
Han$en skrev:Jeg har haft 20+ haner fra koi også gennem tiden og bruger også fra dem nu - Aldrig set en dråbe.
Er der en pil på dem hansen? For på min retur hænger der nemlig altid en dråbe.