Acan, zoa og lps akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Acan, zoa og lps akvarie

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle sammen

Så har jeg fået lov til at få mig et akvarie igen og jeg har valgt mig et Red Sea reefer 170.
umiddelbart vil jeg primært have Acan, zoa og skiver i akvariet, måske nogle andre lps.
Akvariet vil jeg gerne køre med Triton, da jeg synes meget godt om deres metode og resultaterne af denne.

som udstyr har jeg foreløbig valgt:

Radion G4 XR15w
Quantum 120 skummer
1x Vortech MP10
Jebao DCP-3000 ECO mit Controller

Nu burde det jo absolut ikke være Raketvidenskab at få et akvarie med Lps og zoa til at køre, men ville virkelig gerne høre fra alle dem som har gode erfaringer omkring Acan's og Zoa, hvad de kan anbefale at tage hensyn til, i forhold til det udstyr og akavrie jeg har valgt.

bare fyr løs for alle kommentar og overvejelser, alt kan bruges.

tak på forhånd
Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Acan, zoa og lps akvarie

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg vil glæde mig til a følge med i det projekt, pas på med lyset, har selv været ved a brænde både acans og zoas af med de kraftige led lamper
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
9
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Acan, zoa og lps akvarie

Indlæg af Holmeren »

Jeg har Zoa stående oppe under vandoverfladen og 200w LED bankende lige ned på (dog kun på ca 60% styrke) og de gror fint :)
De zoa jeg har føler jeg nærmest er uddødelige, men det er selvfølgelig også kun den billig ende :) De har overlevet en hel bøtte tørfoder i vandet, Nitrat på +100, Fosfat på +1 og KH på 5.. de lever i bedste velgående :)
Jeg køre med Triton Core7 dosering, hvilket har fået alt til at gro forhold til før hvor jeg manuelt doserede RedSea (det er nok mere den manuelle dosering der har fejlet fremfor RedSea's produkt, så intet ondt om det, udover prisen)
Dem skal du ikke være så bekymret for :) De kan holde til både No3 og Po4 uden de lider overlast :)

Arcan ved jeg ikke noget om da jeg (endnu) ikke har nogen :)
Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"