Hej
Jeg har købt en 400W coralvue elektronisk ballast. Desuden har jeg købt en diamond reflektor. Er der nogen der kender til disse reflektorer??? Jeg havde tænkt mig at skifte mine 2stk 250w HQI lamper ud med denne ene 400W. Kan den fylde mit 430ltr. op med lys? Akvarie L:120mm. Jeg har samtidig 2 stk 54W T5 - det ene hvidt og det blåt.
Hvis i kender til disse reflektorer, så skriv...
Hilsen Casper
400W
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Kender ikke den reflektor har du et link ?
Med 120 cm tvivler jeg meget på at du kan - men du kan nok belyse det nok til at de sværeste koraller kan stå i midten, men jeg tror du vil få meget skygge i siderne.
Med 120 cm tvivler jeg meget på at du kan - men du kan nok belyse det nok til at de sværeste koraller kan stå i midten, men jeg tror du vil få meget skygge i siderne.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Du vil godt kunne hæve lampen så meget, at der kommer lys over det hele. Problemet er bare (især med en kvadratisk reflektor) at lyset så også vil spredes 120 cm. i bredden/dybden, hvilket vil betyde, at en masse af lyset spildes.
Jeg har ikke set diamondreflektoren i brug, men ved godt hvordan den ser ud.
Jeg har ikke set diamondreflektoren i brug, men ved godt hvordan den ser ud.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Men hvis du hæver den så meget, at der kommer lys helt ud i enderne, vil dens lyskegle jo også forøges ud mod front- og bagrude, hvor lyset ikke skal spredes i samme grad før end den lyser udenfor vandet.cwdirect skrev:Hej Mads
Jeg har hørt at de skulle sprede lyset meget bedre end et kvadratisk reflektor og dermed give nok lys.
Men prøv da at sæt den op, så kan du jo se, om du er tilfreds.
Billede af omtalte reflektor:

-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK