Lidt kraftigere lys, algeudbrud !
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Lidt kraftigere lys, algeudbrud !
Har endelig fået min ati lampe på baljen med fire stk 54 w rør i. Havde en enkelt maxspect 160 som kun kørte med 60 procent styrke på sit højeste og det kun fem timer på en dag. Resten af tiden kørte den lavere. Nu er der ( selvfølgelig ) kommet godt gang i brunalgerne , og det genere mig egentlig ikke. Men mit spørgsmål er, om jeg er igang med en ny alge fase, ala indkøring, eller ? Er simpelthen bare nysgerrig. Hvad sker senere i processen? Og endelig, skal jeg bare lade tiden gå sin gang, eller gøre en fysisk indsats på de brune svin???? Mvh Dan
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Re: Lidt kraftigere lys, algeudbrud !
Hej Dan, ja jeg tror du får en ny alge fase, mere lys sætter gang i forbrændingen. Så tænker dine nærrings værdier vil falde over tid, da de først bliver bundet i alger og så, forhåbentligt brænder af. Tænker også dine blødkoraller vil begynde at vokse hurtigere. Når du får sps i her fra vil de ELSKE T5 lyset. Hvilke rør har du i?
Ses
Ses
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Charlie bum bum my man !!! ATI rør to blå et lilla og et hvid. Andet aner jeg ikke, men det ser fedt ud
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
hvis du har startet en po4 reakotr så skru Ned for flowet og den brune belægning forsvinder på et par dage;)
Hvis du mistænker ophobelse af næring i systemet så prøv med et par detrivore kit OG en strombus snegle.
Hvis du mistænker ophobelse af næring i systemet så prøv med et par detrivore kit OG en strombus snegle.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Hej Dan.
Tillykke med din T5 lampe
Hvor mange lystimer køre du med i døgnet ? jeg ligger på omkring de 10-12timer , men har også en del koraller.
Du har jo fået 56w mere end før , så naturlig Reaktion fra din balje af.
jeg køre også selv med den Ati Rør kombination.
Regn med en normalisering igen inden for 14 dage.
Tillykke med din T5 lampe

Hvor mange lystimer køre du med i døgnet ? jeg ligger på omkring de 10-12timer , men har også en del koraller.
Du har jo fået 56w mere end før , så naturlig Reaktion fra din balje af.
jeg køre også selv med den Ati Rør kombination.

Regn med en normalisering igen inden for 14 dage.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Fedt med lidt svar, tak! Har skruet ned for flow nu. Min reaktor drøner der ud af, og der er fuld blus på 8 timer og halv blus i fire. Venter stille og roligt på opklaring
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nedturen bare fortsætter! Brunalgesuppe med luftbobler i . En søhare vil jeg have !!!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Det Sker for alle alger i lyset og kaldes fotosynteseTykki skrev:Nedturen bare fortsætter! Brunalgesuppe med luftbobler i . En søhare vil jeg have !!!
Ser ud til Du fik uventet hjælp.en søhare kan ikke Holde Til omrøringen i Baljen.
Skift vand OG sug Algen OGså næringen ud akkurat som man gør ved cyano angreb,ved godt det ikke er dem du har.
P.s vær obs på dinoflagellater de producerer en Gift der påvirker andre dyr i værste fald dræber dem