Jeg skal til at bygge min lyskasse og skal bruge et t8 blår lysstofrør til natbelysning er der nogen der ved hvor man kan købe det. helst i odense. spurgte i petworld og der var det en bestillings vare som ville tage 3 uger og det gider jeg ærlig talt ikke at vente på.
hellfish nu ved jeg godt nok ikke hvor mange watt mine 2 blå T8rør er men de lyser alt for meget op til det er det jeg ville kalde natbelysning. købte i stedet for 3 blå dioder og satte dem til at lyse i stedet for. Købte også lige en trafo med regulering til lysstyrken så kan have fuld lys og skrue ned for det så det lyser svagt. Har billeder af det hvis det er du gerne vil se det
Senest rettet af DDT2 fre 23. feb 2007 10:30, rettet i alt 1 gang.
Din lokale elhandler burde kunne skaffe rørene. Jeg plejede at købe mine i den lokale lampeforretning. Jeg ved, at både Philips og Osram producerer dem. jeg mener, at sidstnævnte kalder dem L67. Jeg er dog ikke 100% sikker.
skriv endelig hvor du skaffer det for skal selv bruge det en gang når mine rør står af hehe og bor selv i odense så vil da gerne vide om det kan skaffes her i odense sådan inden for kort tid
okay tak tager der ind i morgen
Når vi nu er igang ved du så hvor man her i odense kan få vandtætte fatninger til t8 rør ? eller hvordan man gør dem vandfast
hmmmm har hørt nogen bruger krympefix eller hvad det hedder men tvivler på de er vandtætte men prøv at hør martin ad inde i bonnie for det er vist temlig vildt hvad han kan skaffe af ting
okay seriøst ? troede bar det var en skod lille butik .. der ikke havde andet end en lille afdeling med havedam udenfor.. men hører lige af der inde i morgen
Så var jeg derinde og købte blår rør og bestilte nogle ting hjem. vi snakkede lidt om saltvand og han spurgte ivrigt til om hvor jeg havde tænkt mig og købe fisk og sådan noget. de havde lidt tænkt på og starte op men de mente ikke de ville tjene på det . selvom der var nogle andre der også havde spurgt efter det. fordi som han sagde hvis de skulle lave noget til saltvand så skulle de lave hele butikken om til det og så ville de måske have tjent pengene ind om 10 år og så skulle de skifte udstyr da det var blevet for gammelt. og folk ville garanteret være vilde efter at få et salt akvarie men når de hørte prisen ville de nok hellere have et sommerhus sagde han haha
hehe hellfish det er rigtigt nok men nej det er ikke verdens største forretning men kan kan sagtens skaffe en hel del men fedt du fik det du manglede men hellfish skriv da endelig hvis du mangler noget en gang i mellem kunne jo være jeg lige selv skulle have bestilt noget elle rlign så kan vi lige så godt bestille sammen
Ja skal lige skrive næste gang hvis det er i mangler noget lige nu så tag der ind inden lørdag for der skal de til messe og der er 20 % rabat på alt de bestiller hjem så kan det evt. være lidt billigere . tror sku ikke han vil have fragt for det . det var vist noget han skulle have bestilt hjem alligevel.. ( stænktæt t8 fatninger )