VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Larmer Tunze mindre i saltvand?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Larmer Tunze mindre i saltvand?

Indlæg af TRG »

Jeg har netop fået nogle nye Tunze 6095 pumper. De larmer umiddelbart mere end jeg havde regnet med - og især konen havde regnet med.
De er næsten lige kommet i vand, og i første omgang rent osmose vand.

Vil de blive mere stille af at komme i saltvand, eller er der andet man kan gøre, for at dæmpe dem? De er ikke til at have i stuen, sådan som de larmer nu.

Tak på forhånd :beer:
DBH
Tim
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Larmer Tunze mindre i saltvand?

Indlæg af Carsten »

Som med de fleste andre pumper, så skal de lige køres til.
Er der støjdæmpnings kit med? (de blå silicone dupper)

Jeg havde 4 stk. kørende, Skulle lægge ørene helt op til akvariet for at høre dem. Men af en eller anden grund, så kunne jeg køre når de accelererede op. Ikke i stuen men i soveværelset ca 10 meter væk
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

TRG skrev:Jeg har netop fået nogle nye Tunze 6095 pumper. De larmer umiddelbart mere end jeg havde regnet med - og især konen havde regnet med.
De er næsten lige kommet i vand, og i første omgang rent osmose vand.

Vil de blive mere stille af at komme i saltvand, eller er der andet man kan gøre, for at dæmpe dem? De er ikke til at have i stuen, sådan som de larmer nu.

Tak på forhånd :beer:
Hej Tim.

Mon ikke de lige skal køres til :wink: Tunze plejer aldrig og "larme" har du vendt dem rundt i vandet så eventuelt luft er kommet helt ud af dem ?
Mvh. Michael.
TRG
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2015

Indlæg af TRG »

Tak for svarende.
Jeg havde også lidt regnet med de ville være mere stille end det her. Over 50% kan man høre deres brummen højere end et ok højt skruet op fjernsyn.

Jeg troede først det var mit DIY bord, hvor siderne vibrerede. Nu har jeg skiftet til Porsa stel, uden sider eller noget på, men det larmer sgu endnu! Så det er vibrationer fra akvariet og pumperne. Når jeg holder pumperne i hånden, stopper larmen - så der intet der kan skabe det jo - men det burde da ikke være meningen?!
Det er den udgave med de små blå dutter på.

Jeg er sgu ret frustreret! Nu får de lov at køre lidt, i nyblandet saltvand. Men selv på 30% brummer de godt nok meget :-(
DBH
Tim
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Prøv og kør med dem 1 uges tid i saltvand , stopper larmen ikke så det Retur med dem hvor du har købt dem syntes det lyder mærkeligt Tunze har altid stået for kvalitet , prøv evt. og skil dem helt ad og tag Rotoren ud , se evt. også efter om akslen skulle være defekt/skæv. :h
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"