Hvis det bare er for at køre ROWA, så er disse filtre, efter min mening, totalt unødvendige.
ROWA kører ligeså godt, ved at smide det i en filtersok og enten klemme denne fast i en bobbelfælde eller montere en ½liters cola-flaske på et powerhead og smide sokken i den.
Det ser måske ikke helt så fancy ud men det koster kun 1/1000 af Deltec-løsningen.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Det lød som om at han tog på en "shoppetur" en gang imellem et eller andet sted i tyskland, så han gør vidst ikke så meget i fragmenter mere. Som Nolan skriver ligner det ikke fragmenter, men noget lignene størrelserne man kan købe i butikkerne. Jeg blev også overrasket det jeg så priserne for fragmenter på hans side, men meget fair pris når man ser størrelsen.
Ok! så hænger sagerne bedre sammen. Jeg kender hans "pusher"
Men det som undrede mig lidt var at det var et realativt lille udvalg og at de voksede på riffkeramik, og det gør fragmenter fra østen ikke.
Lad det nu være, vi har helt stjålet tråden!
Jeg har prøvet begge de to øverste filtre. Det fra aquamedic er noget rod. Dels skal det hænge på noget, og dels skal det køre i bypass. Der er endvidere ikke meget volumen.
Deltec's er et fint filter, men der findes et utal af disse typer til varierende priser. Grundlæggende er det en filterbeholder med en lille pumpe der føder filtret fra bunden, så mediet "svæver" og derfor skulle have en større udnyttelsesgrad. Jeg mener at du bør kunne få et deltec filter til omkring 900,- Prøv John i Risskov.