indstille Ghost skummer

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
turner
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Aarhus N

indstille Ghost skummer

Indlæg af turner »

Jeg har en Ghost Skummer fra Innovative i mit nuvo fusion, men jeg forstår ikke at sætte den rigtig op (tror jeg). Mit akvarie er nystartet og har kørt små 10 dage. Hvor langt ned skal skummer koppen være, og hvor langt op i halsen skal boblerne gå, jeg synes jeg mine bobler er meget hvide, og der skummes ikke rigtig noget ud, men det er måske fordi det er så nyt eller hvad? Jeg har en pose med noget til at opsamle phosphat i, i filterkammeraet, hvis det har noget at sige mht. om skummeren fanger noget eller ej på det her stadie.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: indstille Ghost skummer

Indlæg af trine... »

Er skummeren ny? Mange plasttyper kan indeholde bla phenoler og andre olie lignende substanser der påvirker overfladespændingen. Dette skulle gerne aftage med tiden.
Hvad hvis du sætter den til vådafskumning(the) ? Dette kan gøres ved at enten lukke afgangen lidt mere til, eller sænke skummeren så vandniveauet stiger indvendigt.
turner
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af turner »

trine... skrev:Er skummeren ny? Mange plasttyper kan indeholde bla phenoler og andre olie lignende substanser der påvirker overfladespændingen. Dette skulle gerne aftage med tiden.
Hvad hvis du sætter den til vådafskumning(the) ? Dette kan gøres ved at enten lukke afgangen lidt mere til, eller sænke skummeren så vandniveauet stiger indvendigt.
Den er fra i sommer og har kørt i samme akvarie ved forrige ejer. Jeg må prøve at lege lidt mere med den, evt. sænke som du siger. Når du siger lukket afgang lidt så mener du hvad?
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af trine... »

Afhænger lidt af hvilken type skummer her er tale om, jeg kender ikke den pågældende.
Dog fungerer alle skummere efter samme grundprincipper om man vil. På alle motorskummere bør man have mulighed for at drosle outlettet ned for at kunne hæve vandstanden i reaktorrøret samt øge vandets kontakt tid med mikroboblerne.
Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15

Indlæg af trine... »

Hvis det er en submersible agtig ting ville jeg sænke den til den begynder at producere slam eller måsle blot tynd the i starten og derefter hæve til jeg fandt den ønskede konsistens på mit gonk ;-)
turner
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16

Indlæg af turner »

Taker for hjælpen, jeg har vidst formået at få makket det sammen så virker nu :) i hvert fald er der skum som skummer let over af og til når der ligesom er akkumleret nok. Nu skal jeg bare have fundet ud af at gøre den lidt mere lydløs :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"