artemia nauplii
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
artemia nauplii
Jeg tar 2 flasker og skærer dem over,kommer den ene Del Med Bunden i vejret oven i den Anden Bund Del så den holder stabilt OG konstruktionen har en kegle form.laver 2 huller i proppen Med en syl.laver gennemføringen Lidt mindre End Slangens diameter så er det tæt OG behøver ikke limes.
Jeg laver også to huller i Bunden til slangene.den ene Slange Bruger jeg Til alt tappe artemia den anden er Til luftpumpe så artemia cystene har Good omrøringen.jeg har Flasken i en Lille Balje Med et varmelegeme,25-30 grader.belyser Med en 40w bordlampe.salinitet er 1.022,kommer under en Lille Kaffe ske æg Til en liter vand.det hele klækker på 24timer,slukker pumpen og skallene Flyder Til overfladen.de uklækkede æg OG Artemia er under i bunden.bruger Ingen si men Suger Op de Artemia der svømmer Med en sprøjte.buffer ikke ph på vandet OG Bruger hanevand.mener at have læst mig Til AT klor skulle fremme selve klækningen.
Jeg har sikkert glemt noget,hvordan gør i?
Jeg laver også to huller i Bunden til slangene.den ene Slange Bruger jeg Til alt tappe artemia den anden er Til luftpumpe så artemia cystene har Good omrøringen.jeg har Flasken i en Lille Balje Med et varmelegeme,25-30 grader.belyser Med en 40w bordlampe.salinitet er 1.022,kommer under en Lille Kaffe ske æg Til en liter vand.det hele klækker på 24timer,slukker pumpen og skallene Flyder Til overfladen.de uklækkede æg OG Artemia er under i bunden.bruger Ingen si men Suger Op de Artemia der svømmer Med en sprøjte.buffer ikke ph på vandet OG Bruger hanevand.mener at have læst mig Til AT klor skulle fremme selve klækningen.
Jeg har sikkert glemt noget,hvordan gør i?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: artemia nauplii
En 2 liters flaske, saltvand og æg i. Lader det stå og boble vildt indtil æggene klækker. Hiver slangen op og lader vandet falde til ro. Stiller flasken så den få noget lys så naupliierne samlet et sted, og suger dem op med et tyndt plast rør som passer i en luftslange.
Nauplierne ned i en si og op i akvariet.
Man bruger klor til at afskalle de æg man køber som afskallet. Men de skulle vist ikke kunne klække men blot bruges direkte som foder
Nauplierne ned i en si og op i akvariet.
Man bruger klor til at afskalle de æg man køber som afskallet. Men de skulle vist ikke kunne klække men blot bruges direkte som foder
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Bruger samme metode som, Carsten.
2L plastflasker fra kildevand, de kan bare skiftes ud fra gang til gang. Så slipper jeg for at rense dem.
Jeg bruger det vand som jeg suger ud ved vandskift, det har den rette salinitet og skulle alligevel have været i kloakken.
Fuld knald på pumpen og efter 24 timer klækker de første. Suges op på samme måde som Carsten gør.
Erik
2L plastflasker fra kildevand, de kan bare skiftes ud fra gang til gang. Så slipper jeg for at rense dem.
Jeg bruger det vand som jeg suger ud ved vandskift, det har den rette salinitet og skulle alligevel have været i kloakken.
Fuld knald på pumpen og efter 24 timer klækker de første. Suges op på samme måde som Carsten gør.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg kunne ikke finde de tynde plast rør til en fornuftig pris 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Ser fint ud Ole.
Jeg gør som Erik og Carsten.
Jeg gør som Erik og Carsten.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: København NV
Var for nogle år siden så dum, at smide penge efter et JBL sæt - men det virker 
men, hvad gør i for at holde liv i de udklækkede artemia ? Får snart kauderni yngel igen, så ville gerne om de kunne leve lidt længere tid.

men, hvad gør i for at holde liv i de udklækkede artemia ? Får snart kauderni yngel igen, så ville gerne om de kunne leve lidt længere tid.
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Jeg har fodret med zooplankton på flaske.... Det så ud til at virke ok.
Jeg har også lavet Kauderni yngel nogle gange. Bruger kun nyklægget artemia de første 3-4 døgn. Fodre også med de mindste reefpearls fra dag 1. Det ELSKER ynglen. Efter de 3-4 døgn køre jeg med.
Artemia frost, mysis frost, reef pearls, og, hvis jeg kan købe friske, codpods.
Frost terningerne bliver den første uges tid "mast" på et spæk brædt og så i baljen med mos. Som de vokser stopper jeg m at mose.
Ole, sorry for at fylde i tråden.
Jeg har også lavet Kauderni yngel nogle gange. Bruger kun nyklægget artemia de første 3-4 døgn. Fodre også med de mindste reefpearls fra dag 1. Det ELSKER ynglen. Efter de 3-4 døgn køre jeg med.
Artemia frost, mysis frost, reef pearls, og, hvis jeg kan købe friske, codpods.
Frost terningerne bliver den første uges tid "mast" på et spæk brædt og så i baljen med mos. Som de vokser stopper jeg m at mose.
Ole, sorry for at fylde i tråden.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;