Hvordan har i gjort da i fyldte vand på systemet?? Fylder i selve akvariet eller fylder i sumpen og så lader returpumpen fylde akvariet eller hvordan er det bedst at gøre et hele??
Måske lidt dumt spørgsmål, men vil jo ikke ødelægge noget
Ja, og når sumpen er fyldt op stopper du påfyldningen og starter din returpumpe op. Hvis sumpen er dimensioneret rigtigt kan systemet nu køre. Andre har problemer med at der ikke er vand nok i pumpekammeret og må efterfylde med vand, men så løber det altså over ved strømsvigt.
tildels kan det godt, men der skal som min. pumpes så meget op at det står højt nok til at kunne rende i overløbet. Det er klart bedst at der er plads i sumpen.
Mit akv. er på 250 l. ca + 60 l. sump.. skal jeg blande salt sådan at det passer med de 310 l.?? Hvad så når stenene skal i og jeg tager noget af vandet fra?? Men det passer måske alligevel da det vand jeg fjerne jo er saltvand??
Ja fyld det op med saltvand. Så må du tage lidt fra efter som der kommer sten i - har du en stor dunk kan du jo gemme lidt og lave et vandskifte et par dage efter dine sten er i
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]