Faldt over denne på dba
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Kastrup
Faldt over denne på dba
Kunne ikke lade være med at grine da jeg så denne tekst
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Faldt over denne på dba
Sikke et fantastisk tilbud. Det napper jeg da med det samme
- ironi kan forekomme
Gad vide hvad man kunne have solgt de døde koraller for, som man har mistet gennem årene

Gad vide hvad man kunne have solgt de døde koraller for, som man har mistet gennem årene

- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Sjælden hvid! Sælger skulle da bare vide hvor sjælden den hvid slet ikke er hos mig!!
Life is a beach and then you dive.
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Kastrup
Jeg har også haft de der sjældne hvide. Det er som om de popper op i akvariet samtidig.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
He he, det at den er sjælden kan måske bero på, at den ikke er brun af alger - eller at den er hvid fordi den har fået et klorbad.
Jeg har stadig to-tre stykker stående i kælderen. De ser ud til at være dobbelt så store, som den der er vist. Jeg bliver formuende hvis jeg sælger dem, lader det til.
Tilbage til virkeligheden, Erik.
Jeg købte dem til mit første saltvandsakvarie tilbage i slut ´70erne. Det var hvad vi kunne få og putte i. Koraller var stort set ikke mulige at holde liv i.
Dem jeg har stod i mit akvarie i måneder, uden der kom alger på dem. Faktisk var akvariet hvidt i hvidt, hvid bund og hvide koraller. Jeg fik først gang i noget, da jeg havde taget en kop jord fra et af bedene nede på legepladsen. Vand i bøtten, ryste ryste og så hele molevitten i akvariet. Så kom der alger.
Det lyder tosset, men sådan gjorde man dengang. Man prøvede sig frem.
Først da jeg fik akvarie igen i midt/slut ´80erne var der kommet skred i korallerne. Det var efter de levende sten havde gjort deres indtog.
Erik
Jeg har stadig to-tre stykker stående i kælderen. De ser ud til at være dobbelt så store, som den der er vist. Jeg bliver formuende hvis jeg sælger dem, lader det til.
Tilbage til virkeligheden, Erik.
Jeg købte dem til mit første saltvandsakvarie tilbage i slut ´70erne. Det var hvad vi kunne få og putte i. Koraller var stort set ikke mulige at holde liv i.
Dem jeg har stod i mit akvarie i måneder, uden der kom alger på dem. Faktisk var akvariet hvidt i hvidt, hvid bund og hvide koraller. Jeg fik først gang i noget, da jeg havde taget en kop jord fra et af bedene nede på legepladsen. Vand i bøtten, ryste ryste og så hele molevitten i akvariet. Så kom der alger.
Det lyder tosset, men sådan gjorde man dengang. Man prøvede sig frem.
Først da jeg fik akvarie igen i midt/slut ´80erne var der kommet skred i korallerne. Det var efter de levende sten havde gjort deres indtog.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;