VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Bubbleking med DC pumpe - hvem har dette ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7120 Vejle Øst
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: vejle

Bubbleking med DC pumpe - hvem har dette ?

Indlæg af apfolmer »

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, som har bubbleking skummer, med en af de nyere, speedy pumper, som jo kan justeres 0-99

Erfaringer, på alle måder.
Eneste ting jeg ved :

1: den er dyr
2 : speedy3, returpumpen har jeg, og den er Extremt lydsvag.
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: Bubbleking med DC pumpe - hvem har dette ?

Indlæg af Thomaas »

Har opgraderet med denne http://royalexclusiv.net/Skimmers/Red-D ... :1019.html" onclick="window.open(this.href);return false;
På en BK Delux 250.

1. Mindre brummen, hvis man kan sige det om en BK pumpe. Da den gamle pumpe var/er MEGET støjsvag.
2. Øget luftmængde og vandflow. (primære årsag til jeg skiftede den originale ud)
3. Mindre byggemål.
4. Fuld kontrol over skummerens ydelsen.
* Den fjerner dog ikke indsugnings støj :wink:

Kan kun sige GO FOR IT :GO
IMG_3260.JPG
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Mega fed skummer.. Savle savle, man går aldrig galt med en BK
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Jeg har den på en doublecone 200. Og er super tilfreds. Eneste grund til at jeg valgte denne istedet for den gamle. Var dog at jeg havde hørt om nogle knækkede aksler. Og den på den nye er jo pænt overdimensioneret.

Eneste lyd er en meget svag susen fra luftindtaget.

Et muligt minus er nålehjulet. Har haft en snegl inde og sidde i nålene. Og der knækkede 4 stråler af. Om det er værre end andre mærker ved jeg ikke. Da jeg før kun har prøvet meshwheel, hvor der jo ikke er noget der kan knække af.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af apfolmer »

Godt
Jeg har i forvejen speedy3 som returpumpe
Mange vil mene at en Jebao gør det lige så godt, men jeg har haft Jebao 4000-6000 som begge er temmelig lydsvage
Men min speedy3, er absolut lydLØS
Jebao larmer ift denne speedy3

Min NYOS Q160 er absolut støjsvag. Absolut
Jeg er blot spændt på om doublecone er ligeså støjsvag som NYOS.
Men mon ik det bliver godt.

Skal lige af med 40' i feber, så jeg kan få sendt min NYOS , til den ventende nye ejer.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af PoulD »

Ryom skrev: Et muligt minus er nålehjulet. Har haft en snegl inde og sidde i nålene. Og der knækkede 4 stråler af. Om det er værre end andre mærker ved jeg ikke. Da jeg før kun har prøvet meshwheel, hvor der jo ikke er noget der kan knække af.
Du bør sætte en eller andet form for filter på vandindtaget. F.eks. noget a la det her http://www.minizoo.dk/Saltvandsakvarie/ ... ltersystem" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.expo-net.dk/Standard/Produkt ... 3%B8r.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.plast-line.dk/produkt-10-pacer-pumper/92-40/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry for OT Alex
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af apfolmer »

Helt ok
Ville selv ha nævnt det

Jeg har rullet et rør, af tagrende-net, som er stripset fast på indsugningen, af returpumpen
Det er ca 10 cm langt og ingen snegle kommer igennem, men masser af vand :)
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

PoulD skrev:
Ryom skrev: Et muligt minus er nålehjulet. Har haft en snegl inde og sidde i nålene. Og der knækkede 4 stråler af. Om det er værre end andre mærker ved jeg ikke. Da jeg før kun har prøvet meshwheel, hvor der jo ikke er noget der kan knække af.
Du bør sætte en eller andet form for filter på vandindtaget. F.eks. noget a la det her http://www.minizoo.dk/Saltvandsakvarie/ ... ltersystem" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.expo-net.dk/Standard/Produkt ... 3%B8r.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://www.plast-line.dk/produkt-10-pacer-pumper/92-40/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sorry for OT Alex
Har sat noget lignende på nedløbet fra akvariet. Men burde nok også sætte det på selve skummerpumpen.
Brugeravatar
apfolmer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af apfolmer »

Efter godt en uge under dynen, med alt for mange syge , i huset, så kom sen endeligt hvor den nye skummer kom

Royal Exclusive Double Cone 200 med speedy3
pumpe , hos Reefstore.
Hurtig respons, og kort leveringstid. ( Royal Excl. Kan godt være lidt træge med at få sendt varer ). Men Ole fik den hjem til mig, på ca 1 uge.

Skummeren er bare sublim i kvaliteten.
Den "gamle" NYOS 160 var jeg overordentlig glad for, og den var yderst lydsvag. Virkelig.
Denne nye DOuble Cone, med speedy3 pumpe, tager så udtrykket "lydsvag", til et nyt niveau.

De traditionelle bubbleking mini er ok lydsvage og har været brugt som min reference som de mest lydsvage, indtil jeg fik min NYOS Quantum 160
NYOS Quantum 160 er så utrolig lydsvag, at denne uden diskussion blev det nye "lydsvag"
Double cone 200 DC er dog lige ENDNU MERE stille. Selvom jeg ikke troede, at dette var muligt.

Fcxxxxx den er bare stille.
Den er dyr. Men vil du ha det ultimativt mest støjsvage, så er der ingen vej udenom følgende:.
Royal Exclusive
Returpumpe : Speedy 3 adjustable
Skummer : Double Cone 200 /m speedy 3 adjustable
( eller enhver anden med ovenstående pumpe )
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"