"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ØV og HJÆLP

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

ØV og HJÆLP

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Står i en rigtig ØV situation. Mit gamle 280L akvarie er begyndt at tabe vand :G :G :G :G , Det er PVCen tror jeg ved en af kugle hanerne. Derfor er jeg nok nød til at skille lortet ad, og få det samlet igen, Men det nye er jo næsten klart til vand, så det er jo dobbelt arbejde igen. Derfor ville jeg lige høre, om der var en venlig sjæl, der havde et lille akvarie i overskud, men kunne låne et par MD, til det nye er klart. Kan jo ikke have 1-2L løbende ud på gulvet de næste måneder :BA :BA .
Alternativt, om der var en venlig sjæl, der kunne passe lidt fisk. Vi snakker en gul kirug & en palet på ca 10-12cm. Resten dvs mine klovne og en ildhale, kan ryge i sumpen indtil det nye er klart. :y :y
Desværre har jeg ikke bil pt, så er meget afhængig af at folk enten bor tæt på mig ( Østerbro ) eller er hjælpsomme med at afhente ( ved det er store krav :y :y )
Og en stor tak til Charlie saltvand skal lyde, han har nemlig allerede hentet min musling, da han hørte om problemet. Charlie TUSIND TAK og håber i kom godt hjem.

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3768
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af charlie saltvand »

Selv tak :)

Kan desværre IKKE have dine fisk, men mon ikke der er mere end én venlig sjæl her på forum?

Held og lykke og glæder mig MEGET til at se den nye balje oppe at køre.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1633
Tilmeldt: ons 10. sep 2008 13:15
15
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af Ryom »

Kan du ikke bare slukke returpumpen og tømme overløbskammeret ud? Så kan du da skille PVC'en ad uden der kommer mere vand?
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af Hareskov »

Ryom skrev:Kan du ikke bare slukke returpumpen og tømme overløbskammeret ud? Så kan du da skille PVC'en ad uden der kommer mere vand?
Hej Ryom

Det var lidt min plan, men det er lidt svært at gøre i praksis. Men det vil blive forsøgt i weekenden. Skal lige have et par timer til det. Men skal jeg til at købe nyt pvc, ja så må det tømmes helt, har jo en ny balje som er på vej.
Alternativt sad jeg og overvejede at skære skillerum ud af min sump, og så bruge den som midlertidigt akvarie. Har nemlig en lille skimmer klar til mit kommende karantæne akvarie, som kan bruges til det

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3620
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af Tykki »

Jeg har en deltes mce 400 du må låne. Så tøm sumpen og kør med den indtil din nye tank kommer. Mvh Dan
verup
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: fre 26. jun 2009 00:32
14
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af verup »

Dans forslag lyder godt, ellers har jeg et 54L startsæt stående der ikke bliver brugt du gerne må låne, men bliver nok lidt småt hvis det er flere måneder
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af PoulD »

Måske spørger jeg dumt, men der er et par ting jeg ikke lige forstår:

1 - kan du ikke bare flytte din sump så vandet drypper ned i den i stedet for på gulvet?

2 - hvis det er en kuglehane der er utæt, er det så ikke bare at skrue den af og skrue en ny på (uden at tømme baljen helt)?

3 - hvis det ikke er kuglehanen som er utæt, men noget der er limet sammen, kan man så ikke bare skære det utætte rør over lige under baljen og så enten skrue en kuglehane eller en union på, eller bare sætte noget slange fast på rørstumpen med et par plastik strip?

Hvis det bare skal holde et par måneder er det vel lige meget om det ligner en Storm P. tegning
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

Tak for jeres gode råd, og velvilje til at låne grej ud. Det er sgu fedt at vi har sådanne et forum TAKKER :grouphug: . Jeg prøver her i weekenden at tømme sump, og så må min lille Skimz SH1s sættes til sammen med et varmelegme.
Ved godt det er lidt plads til 2 fede kiruger ( Gul og Palet og begge mellem 10 & 12cm ), men det er kun midlertidigt, så jeg håber de kan enes :y

Igen Tak til alle herinde
Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: ØV og HJÆLP

Indlæg af Hareskov »

PoulD skrev:Måske spørger jeg dumt, men der er et par ting jeg ikke lige forstår:

1 - kan du ikke bare flytte din sump så vandet drypper ned i den i stedet for på gulvet?

2 - hvis det er en kuglehane der er utæt, er det så ikke bare at skrue den af og skrue en ny på (uden at tømme baljen helt)?

3 - hvis det ikke er kuglehanen som er utæt, men noget der er limet sammen, kan man så ikke bare skære det utætte rør over lige under baljen og så enten skrue en kuglehane eller en union på, eller bare sætte noget slange fast på rørstumpen med et par plastik strip?

Hvis det bare skal holde et par måneder er det vel lige meget om det ligner en Storm P. tegning
Hej Poul

1 Kan desværre ikke lade sig gøre pga udformningen af mit skab, der er lige et par stolper i vejen øv

2 Tror det er limningen mellem rør og hane der er problemet, og det er selvfølgelig den hane jeg regulerer nedløb på. Så har jeg samtidig dummet mig :shout: da det var første akvarie med sump, så mente jeg lige at det skulle da have en gang silicone efter limning på tankgennemførslen, så kan sgu nok ikke lige skille det ad igen :( .

3 Din plan med slange er faktisk helt god, må se om Carsten har noget hjemme jeg kan bruge, med 2 gange slangestuds til 25mm, burde det sku kunne kører igen. Har nemlig en ny hane liggende et sted :y :y

Mvh Anders
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"