hvilken ville du vælge ? ja stream pumpe mener jeg :-)
hvilken ville du vælge ? ja stream pumpe mener jeg :-)
Hejsa
Jeg søger lidt erfaringer med følgende pumper, jeg kender selv til Tunze men har aldrig haft en Vortech eller en Jebao
Så derfor mit indlæg.
Hvad kan jeg forvente med Jebao vs Tunze vs Vortech Pro / Cons
På forhånd tak.
Jeg søger lidt erfaringer med følgende pumper, jeg kender selv til Tunze men har aldrig haft en Vortech eller en Jebao
Så derfor mit indlæg.
Hvad kan jeg forvente med Jebao vs Tunze vs Vortech Pro / Cons
På forhånd tak.
Senest rettet af Mack man 3. aug 2015 18:13, rettet i alt 1 gang.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hillerød, Danmark
Re: hvilken ville du vælge ? ja stream pumpe mener jeg :-)
Jeg har både brugt Tunze og Jebao - begge er glimrende støjsvage pumper, måske med et lille plus til Tunze på kvaliteten men et stort plus til Jebao for prisen.
Ole M. Thomsen, Hillerød.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
Diamantakvarium 250 liter. Blandet koraller og fisk.
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Jeg har haft jebao wp-25 og forskellige tunze, jeg bruger en tunze 6040 nu. Den kan flytte meget og lidt vand, og det fede er man kan vende og dreje den som man lyster, og den fylder ikke ret meget.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5900 Rudkøbing
- Saltvand siden?: 2014
Jeg har en jebao rw20.
Plusser - Den kan flytte MEGET vand!
Minusser - den larmer, synes jeg. Selv ved laveste indstilling.
Jeg skal nok have fat i to 1'ere eller 8'ere i stedet
Plusser - Den kan flytte MEGET vand!
Minusser - den larmer, synes jeg. Selv ved laveste indstilling.
Jeg skal nok have fat i to 1'ere eller 8'ere i stedet

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Jeg har prøvet jebao.. Dog nogle af de første .. Synes de larmede helt vildt ! Men det er nok blevet bedre nu.. Med nogle af alle de nye..
Kører selv kun med tunze idag.. God kvalitet og lavt støjniveau!
Hvis guldet var Til det, så havde jeg klart købt et par af de nye vortech QD !
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Hvis guldet var Til det, så havde jeg klart købt et par af de nye vortech QD ![/quote]
+1
Hvis guldet var Til det, så havde jeg klart købt et par af de nye vortech QD ![/quote]
+1

- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
+1Mic4700 skrev:Kører selv kun med tunze idag.. God kvalitet og lavt støjniveau!

+2

289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
Køre jabeo rw8 2 arkiv har os kørt med de gamle modeller. De nye er en klar for bedring.
Har kørt tunze og vortech mp 10
Tunze er super pumper og sikkert at fortrække hvis der købes dem der kan køre diverse modes med kontroller. Prisen ryger så lidt op.
Jabeo er super gode og kan køre diverse modes os, man skal dog ikke forvente 5 år levetid men skifter dem gerne til den pris de står i.
Vortech blev jeg aldrig glad for. Syntes de larmede noget mere end jabeo og de skal sidde helt præcis med den ydre motor for ikke at brumme/vibrere. Er man lidt klodset som jeg for eksempel kan være er det heller ikke super dejligt at tabe ydre delen(motoren).
Kunne heller ikke se den store forskel i varmen i vandet i forhold til ydre og inder motordel. Det kan man dog ved de billige pumper. Der giver det problemer om sommeren
Har kørt tunze og vortech mp 10
Tunze er super pumper og sikkert at fortrække hvis der købes dem der kan køre diverse modes med kontroller. Prisen ryger så lidt op.
Jabeo er super gode og kan køre diverse modes os, man skal dog ikke forvente 5 år levetid men skifter dem gerne til den pris de står i.
Vortech blev jeg aldrig glad for. Syntes de larmede noget mere end jabeo og de skal sidde helt præcis med den ydre motor for ikke at brumme/vibrere. Er man lidt klodset som jeg for eksempel kan være er det heller ikke super dejligt at tabe ydre delen(motoren).
Kunne heller ikke se den store forskel i varmen i vandet i forhold til ydre og inder motordel. Det kan man dog ved de billige pumper. Der giver det problemer om sommeren
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Mikki:
Der skulle være kæmpe forskel på de gamle vortech og så de nye votech QD !
Der ligger en demo video på nettet hvor forskellen kan høres! Nu ved jeg godt at det er video osv.. Men ud fra det, er der stor stor forskel på støjniveauet!
Læste at KasperT skrev, at han havde købt nogle QD'ere, så han må have svaret!
Der ligger en demo video på nettet hvor forskellen kan høres! Nu ved jeg godt at det er video osv.. Men ud fra det, er der stor stor forskel på støjniveauet!

Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jebao og vortech har jeg begge i de små modeller, jebao køre bare og larmer ik så man høre det når vortech køre på akvariet ved siden af men vortech giver et langt bedre flow så det er mest et spørsmål om hvad man er til og med tanke på pris og konen så bliver det en jebao næsten gang der er brug for en bølgepumpe men måske tunze skulle prøves.
Min vortech er ik qd.
Min vortech er ik qd.
- KasperT
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8660 Skanderborg
Jeg er rigtig glad for de nye MP40wQD, men det er jo også nogle dyre pumper.
Super fedt flow, ekstremt bredt flow i forhold til de andre pumper jeg har prøvet. (Gyre, Tunze)
Og så kan jeg kun høre dem hvis jeg stikker øret hen til pumpehuset når de er på fuld power, imponerende forbedring de har lavet.
Jeg synes bestemt man får hvad man betaler for her.
Gyre pumpen synes jeg også er fin, men i mit akvarie kan jeg ikke udnytte den ordentligt. Da flowet er bedt men fladt, så kan man ikke pege den på koraller eller sand med mindre det er ret langt væk.
Og så synes jeg den larmer lidt over 70% power, selv med silence kit.
Men man får meget flow for pengene.
Tunze pumperne har et par fordele da de kan peges i forskellige retninger og de er lydløse, men efter min mening er deres flow lidt fesent i forhold til ovenstående.
Så man kommer nemt til at bruge lige så mange penge på tunze pumper, som man vil bruge på vortech, for at opnå samme flow.
Super fedt flow, ekstremt bredt flow i forhold til de andre pumper jeg har prøvet. (Gyre, Tunze)
Og så kan jeg kun høre dem hvis jeg stikker øret hen til pumpehuset når de er på fuld power, imponerende forbedring de har lavet.
Gyre pumpen synes jeg også er fin, men i mit akvarie kan jeg ikke udnytte den ordentligt. Da flowet er bedt men fladt, så kan man ikke pege den på koraller eller sand med mindre det er ret langt væk.
Tunze pumperne har et par fordele da de kan peges i forskellige retninger og de er lydløse, men efter min mening er deres flow lidt fesent i forhold til ovenstående.
Så man kommer nemt til at bruge lige så mange penge på tunze pumper, som man vil bruge på vortech, for at opnå samme flow.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
Så følger de jo jabeo godt nok. Deres første modeller larmede os noget kun mere end de nye. De nye jabeo laver til gængæld noget mere flow end de gamle og der har være folk der har undervurderet dem og været nød til at bytte til mindre.MoG skrev:Mikki:
Men er lyden på de nye vortech acceptabel og pengene ikke er et problem er de da helt klart værd at overveje.
Men igen med prisen af 2 vortech kan der snilt købes 8 jabeo til samme pris og holder 2 af dem kun et par år har ma. Stadigvæk 6 at bytte ud med;)
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Herning
Syntes at min jabeo skulle renses oftere end min nuværende tunze.
Dog er det fedt med jabeo at der er lys sensor med, ved tunze er det ekstra tilbehør.
Dog er det fedt med jabeo at der er lys sensor med, ved tunze er det ekstra tilbehør.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
KasperT skrev:Jeg er rigtig glad for de nye MP40wQD, men det er jo også nogle dyre pumper.
Lækkert med en seriøs produkt vurdering , så kan det godt være man skulle kaste lidt mønter efter et par Vortech qd.

- palamo123
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9500 Hobro
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Hobro
Jeg har ikke prøvet Jebao, men har prøvet Tunze og Vortech.
Hvis det ikke var fordi jeg havde velfungerende pumper, så tror jeg også jeg var hoppet på en QD variant.
Jeg har 2 x tunze 6095 og nano wavebox, som aldrig har været oppe af vandet siden akvariet blev igangsat. Så det er 3,5 år uden rengøring eller andet. Det vidner lidt om min dovenskab og tunzes kvalitet
Pumperne kører fantastisk stadigvæk.
Hvis det ikke var fordi jeg havde velfungerende pumper, så tror jeg også jeg var hoppet på en QD variant.
Jeg har 2 x tunze 6095 og nano wavebox, som aldrig har været oppe af vandet siden akvariet blev igangsat. Så det er 3,5 år uden rengøring eller andet. Det vidner lidt om min dovenskab og tunzes kvalitet

Mvh
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Kenneth
308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
Jebao er helt bestemt best værdi for pengene (efter min mening - har prøvet tunze, gyre og Jebao indtil videre), men der er også risiko for at man kan få nogle pumper der ikke er helt lydløse.. Jeg har dog været ret heldig i den henseende 

Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622