Par måler ??

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Par måler ??

Indlæg af Thue »

Hej derude

Ville lige høre om der er nogen der ligger inde med en par måler som man evt kunne leje/låne ??
Kunne rigtig godt tænke mig og få målt mit akvarie igennem hvor meget lys der er rundt omkring i det

Mvh Thue
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Re: Par måler ??

Indlæg af RCOne23 »

+1 Har selv haft samme tank rigtig mange gange.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

De er ved at være nede på små 2000kr efterhånden så mon ik der er flere og flere der har dem liggende.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Anden skrev:De er ved at være nede på små 2000kr efterhånden så mon ik der er flere og flere der har dem liggende.
Nu er jeg ikke klar over hvor du har den pris fra, for det er ikke lige den pris jeg kan genkende.
Man kan godt få PAR metre til omkring US$240,- plus moms og alt det "løse" men den har ingen vandtæt sensor.
Det eneste som jeg ved kommer med vandtæt sensor, er Apogee Quantum Meter MQ-200 Og der ligger prisen et pænt stykke over de
2000 som du skriver.

Der findes et alternativ, som jeg selv har investeret i. Men den er nu heller ikke speciel god
http://www.seneye.com/catalog/product/v ... ategory/5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er langsom og noget besværlig at have med at gøre. Kræver en pc og internet adgang
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Indlæg af Stig Jest »

Carsten skrev:
Anden skrev:De er ved at være nede på små 2000kr efterhånden så mon ik der er flere og flere der har dem liggende.
Der findes et alternativ, som jeg selv har investeret i. Men den er nu heller ikke speciel god
http://www.seneye.com/catalog/product/v ... ategory/5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den er langsom og noget besværlig at have med at gøre. Kræver en pc og internet adgang
Hej Carsten

Jeg har også en Seneye og vil godt give dig ret i lidt af din kritik, men parmåling er da noget af det den er bedst til. Internetadgang har de fleste brugere herinde vel og den skal jo kun bruges til at downloade softwaren med første gang. En bærbar er dog uundværlig ifm. Seneye.

Mvh. Stig
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Et par gange jeg har brugt den har den brokket sig gevaldigt når der ikke var internet adgang.
Det er ikke noget problem når man er hjemme hos sig selv. Men de gange jeg har haft problemer med den har været på udebane
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Anden »

Apogee Quantum Meter MQ-200 koster i USA 2.463kr plus fragt min fejl det er jo ik tæt på 2000kr
Billede
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Apogee har lavet en sensor sammen med biotek marine og den skulle være lige som mq-200 bortset fra man ikke får controllere. Med, men man skal så kople den op via pc, og den ligger på ca 200$ så det er jo ikke så slemt men den er rimelig ny så har ikke kunne finde så mange beskrivelser om den endnu, så også lidt et sats bare og springe på.

Håbede faktisk på der var nogen der havde en men det er nok ikke så udbredt og måle lys i dk
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Indlæg af Stig Jest »

Carsten skrev:Et par gange jeg har brugt den har den brokket sig gevaldigt når der ikke var internet adgang.
Det er ikke noget problem når man er hjemme hos sig selv. Men de gange jeg har haft problemer med den har været på udebane
Okay, jeg har aldrig haft den med ud. Det bunder jo nok i dårlig software og den er virkelig ringe.
Det eneste der er værre end deres program og app er deres hjemmeside.

Mvh. Stig
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Anden skrev:Apogee Quantum Meter MQ-200 koster i USA 2.463kr plus fragt min fejl det er jo ik tæt på 2000kr
Du glemmer lige det kedelige fakta, at tolden forventer at få 25% af både varens og fragtens værdi, foruden et gebyr på ca 200,- til posten
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Anden »

Du har ret jeg tager fejl!

Hvad regner du med? En skriftlig undskyldning?

Flueknipperi ud over alle grænser.
Billede
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af RCOne23 »

Var der nogen der havde en man kunne leje?

Jeg synes personligt, at det er et dyrt stykke værktøj at investere i. Da det er meget sjældent man skal bruge en. Måske man skulle købe en og leje den ud?
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

RCOne23 skrev:Var der nogen der havde en man kunne leje?

Jeg synes personligt, at det er et dyrt stykke værktøj at investere i. Da det er meget sjældent man skal bruge en. Måske man skulle købe en og leje den ud?
Har tænkt det samme men frygter lidt hvor længe den holder ved og blive sendt rundt med post dk, men man kunne jo leje den ud i køre afstand, men vi er helt enige det er et dyrt stykke værktøj når man tænker på forbruget af den
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"