Det kan du godt, men du får ikke nær så meget ud af det, som ved at have den over selve akvariet. Det er jo den store overflades kontakt med tør luft, der giver fordampning/køling.
Hej jeg har lide præcis den du linker til der jeg har aldrig brugt den og det enste jeg har gjort er at forlænge ledningen den må du da gerne købe da jeg gerne vil have en køler. mvh Lars
Eciton skrev:Hej jeg har lide præcis den du linker til der jeg har aldrig brugt den og det enste jeg har gjort er at forlænge ledningen den må du da gerne købe da jeg gerne vil have en køler. mvh Lars
Det kan du godt, men du får ikke nær så meget ud af det, som ved at have den over selve akvariet
det har jeg desværre ikke mulighed for. den skal være i skabet med sumpen, kan det give problemer med et meget fugtigt kabinet? er nervøs for mine elting?
Så skal der godt nok være meget fugt, og det skal drive ned af siderne.
Lav noget udluftning, bor nogle huller evt. i bagpladen så det ikke ses.
Jeg vil mene at den blæser skal side oppe på akvariet, som mads skriver er det fordampningen der køler akvariet, og det sker ikke i et lukket kabinet. Blæseren fjerner også meget af den varme nder kommer fra lampen.
Jeg vil mene at den blæser skal side oppe på akvariet, som mads skriver er det fordampningen der køler akvariet, og det sker ikke i et lukket kabinet
Heller ikke hvis den peger direkte mod vandet i mit refugie? og blæser det godt og grundigt igennem.? vil der så ikke ske en køling? Der er ikke plads til at den kan sidde oppe i akvariet da jeg har heldækkende armatur
En køler dur heller ikke, den skal stå udenfor kabinettet, ellers bliver det for varmt
hmm, det lyder til jeg må leve med varmt vand eller bygge et eller andet mit armatur kan ligge på, måske en ramme eller lign. så jeg kan få monteret noget blæs af en slags ved selve akvariet