Jeg har været væk fra branchen nogen tid efterhånden, men er gået i gang med at bruge penge igen. Denne gang bliver det en balje med målene 110 x 110 x 55 cm.
Jeg har ikke fulgt med i halvandet års tid nu, så er ikke lige opdateret med hvad der findes af muligheder nu..
Hvad ville være fornuftigt at hænge over de mål? Lidt dumme mål at lyse op, så meget ved jeg da!
Dit akvarie er ikke meget forskelligt i målene end mit 130x130. Jeg har valgt 2x3 stk. Maxspekt 120W lamper.
Lamperne er 52 cm lange, så det vil også passe fint over dit akvarie
Jeg bruger 4 stk af de nye 15 K over 140x120, og 3 af disse burde da være nok.
Synes du var til hqi sidst - husker jeg forkert, eller hvad har ændret sig ?
Well, jeg er stadig mest til HQI - Det er der ingen tvivl om. Men jeg er ikke helt sikker på at 2x 250w i en LumenArc Large vil dække nok, og skal jeg have mere end to, begynder el-måleren nok at sætte en stopper for legen.. Så det var mere for at se hvordan mulighederne i dag ser ud!
Carsten - Ja det kan jeg da se egentlig er tæt på hinanden i omkreds! Men 6 lamper er da alligevel også en pris!
Peder - Hvilke er de der 15K du nævner? Kan di hooke mig op med et link?
hellfish skrev:
Hvad med en 400 w radium hqi i en stor af de lumenarc reflektorer ville det ikke kunne klare det?
sådan en lampe kunne knap nok dække bunden på mit 100x70x70 og hvis det skal være fyldt op til randen må lampen hæves 30 40cm over akvariet meget lys går tabt ud i rummet
Bare for at sige noget andet end "pøblen", så kunne du evt kigge på to stk evergrow it2120, evt i Pro reef. Du kan også få dem med wifi og alt muligt sjovt.
Jeg købte min hos mark colechin på http://www.ukmarinelighting.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; - han har også en side på Facebook ved samme navn.
Ved mange akvarister verden over har skiftet deres maxspect raser lamper ud med disse
Han$en skrev:Kan da se at der bliver lidt at kigge på!
Hvad siger de gamle - Carsten og Peder?
2x 250w i hver deres LumenArc Large reflektor - Rækker det ikke ret godt mon? Det er jo faktisk kun 110 x 55 cm til hver reflektor!
Hov hov - 2 gamle...
Nå, du har jo ret.
Jeg havde tidligere 2 stk 400w over min 140x120 og det var alt for lidt - mit bud på hvad de hver især oplyste var 80x70, og det var altså de kraftige 400W
Det er dog taget fra hukommelsen, og med mulighed for fejl.
Held og lykke, lige meget hvad du måtte vælge
pederrevnørd skrev:
Hov hov - 2 gamle...
Nå, du har jo ret.
Jeg havde tidligere 2 stk 400w over min 140x120 og det var alt for lidt - mit bud på hvad de hver især oplyste var 80x70, og det var altså de kraftige 400W
Det er dog taget fra hukommelsen, og med mulighed for fejl.
Held og lykke, lige meget hvad du måtte vælge
Mvh
Peder
Vi er enige om at du nærmest gik i byen med min far, right? Det begrænser lidt betegnelsen, når jeg er i den målgruppe der kaldes ung
Jeg ved sgu ikke hvad valget falder på.. Jeg må bladre videre igennem mulighederne.. Dem er der gudskelov rigeligt af!