Først og fremmest ville jeg lige se det an, og se hvor stort et forbrug du får, når du har fået koraller i. Før da skal du ikke tilsætte noget. Nogen har held med at holde værdierne bare ved ugentlige vandskifte. Det kan man klare sig med så længe man ikke har koraller der sluger alt for meget eller ikke har så mange og store koraller endnu.
Når dit forbrug så begynder at stige, er der flere muligheder. Balling er en god metode. Man
kan tilsætte det manuelt, men tro mig, det bliver man træt af. Langt nemmere er det at tilsætte en doseringsmaskine der tilsætter væskerne - også når man er på ferie

Man kan godt købe færdigblandede væsker. Jeg ved at både Decocean og Family Pet sælger store dunke. Man kan også købe de dyre brands versioner, hvis man virkelig har lyst til at brænde nogen 100-kronsedler af

Jeg bruger selv "kalkwasser" i mit osmosevand. Kører man med osmolator, er det virkelig nemt. Man hælder bare en skefuld pulver i vandet, lader det stå til det har bundfaldet (hen over natten) og kommer pumpen i, så den klarer doseringen. Og så er det billigt (ca. 100,- i opstart). Problemet er at det ikke er lige så potent som balling, og at man derfor bliver begrænset af sin vandfordampning, i hvor meget man kan tilsætte. Dette skulle dog ikke blive et problem lige ved det allerførste for dig. Man skal desuden holde øje med det, da fordampningen kan ændre sig med årstiderne, og derved også hvor meget kalk man får tilsat. Man skal dog også holde lidt øje med balling, da korallernes forbrug jo også kan ændre sig, så det problem er nok ikke en show stopper.
Se evt. her
https://www.youtube.com/watch?v=fCnqAnn0yxo" onclick="window.open(this.href);return false;
Men som sagt; ro på. Hvis din signatur taler sandt, og dit akvarie har kørt i tre dage, går der noget tid før det bliver relevant at tilsætte