Nok er prisen stor, men jeg tror også at det er mer prisen værd.
Det at reflektoren er størrere, gør jo at der kommer mere lys ud i hjørnerne.
skal indrømme at jeg kunne være fristet til at forsøge udskifte en af mine 400w Giesemann med en af dem. Selvom reflektoren i mine lamper er store, er de jo ikke tilnærmelsesvis lige så store som dem du linker til.
I mega udgaven er arealet 2209 cm2, i mine giesemann er arealet 825 cm2.
Ærgeligt at de ikke findes i en 150w udgave.
Nå men det lyder jo meget godt. Kunne være man skulle prøve sådan en.
Når Claus fra tropeakvarier vender tilbage fra ferie bestiller jeg nyt akvarie fra ham. Det bliver 1 meter langt.
Tror i at sådan en reflektor med en 250w brænder vil kunne klare hele baljen? skal siges at jeg regner med at opbygge stenene centreret omkring midten, forstået på den måde, at det ikke bliver den alm. stenbagvæg. Så lysbehovet vil umiddelbart ikke være så stort ude i siderne.
Herzberg skrev:Nå men det lyder jo meget godt. Kunne være man skulle prøve sådan en.
Når Claus fra tropeakvarier vender tilbage fra ferie bestiller jeg nyt akvarie fra ham. Det bliver 1 meter langt.
Tror i at sådan en reflektor med en 250w brænder vil kunne klare hele baljen? skal siges at jeg regner med at opbygge stenene centreret omkring midten, forstået på den måde, at det ikke bliver den alm. stenbagvæg. Så lysbehovet vil umiddelbart ikke være så stort ude i siderne.
Når du nu vil have akvariet special lavet til dig, så vær lige opmærksom på at du ikke får en tværstiver henover midten på akvariet. For den kommer til at være lige der hvor lampen er. Selvom den er af glas, bliver den hurtigt snavset af salt og støv, og kan være lidt svær at gøre ordenlig ren når der er vand i akvariet.
Øv, så lige at det firma med reflektorene kun sender til adresser i England.
Aquapro2000 har også en af reflektorene, men ikke beskyttelses glasset til det. Og prisen er lettere ublu 189Euro blot for en reflektor på 37x37 cm og fatning. Og det engelske firma 125 Euro for en på 37x28 INCL glas.
Nogen som har bekendte/familie i England??
Jeg mener altså at det var der jeg købte mine SPider Light reflektorer og så sender de gerne til Dk - skriv til dem og hør !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Er der nogle som har planer om at prøve at købe nogle ?
Jeg vil meget gerne høre lidt om dem i såfald da det er noget sådan jeg påtænker den nye balje !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Brian skrev:Er der nogle som har planer om at prøve at købe nogle ?
Jeg vil meget gerne høre lidt om dem i såfald da det er noget sådan jeg påtænker den nye balje !
Reflektorere fra rygegrej?? Nej.
Men jeg vil se om englænderne ikke vil sende i første omgang en enkelt over til mig.
De har kun 250W reflektorere med glas. men fatningen kan vel skiftes til en 150W