Så blev det endelig min tur. Yes! Jeg har siddet on/off og savlet foran skærmen, de sidste 8-9 år. Jeg har flere gange været tæt på at gå igang men økonomi, tid og interesse har ikke rigtigt været godt timet.... Før nu!
Igår hentede jeg et næsten nyt akvarie, der havde været brugt til en skildpadde. Padden er nu væk og akvariet står med vand i til tæthedstest på mit badeværelse.
Akvariet er et tropeakvarie fra 2013 med målene 80x60x50 (bredde x dybde x højde). Ved ikke om det kan kaldes for et shallow reef, men synes alligevel målene er gode.

Jeg skal flytte D. 1 August, så tiden op til bliver en klargøringsproces, hvor møbel og lampe skal stå klart til indflytning + muligvis indkøring af sten.
Sumpen bliver indtil videre en 54 liter standart tank, jeg har stående, da udstyret bliver lidt lowbudget her i starten i hvert fald.
Lampen leder jeg stadig efter, men en 250w hqi er at foretrække i starten, da de nærmest kastes i nakken på folk for tiden. På sigt en diy LED lampe

Det mest kontroversielle planer på mit akvarie bliver en diy akvariecomputer, men online styring og kontrol af lys, flow, enkelte vandværdier, fodring og muligvis kamera. Dette vil jeg selvfølgelig holde jer opdateret om

Den samlede plan er et simpelt SPS rev, med et par små kirurger, men nu må vi se

Hvis nogen brænder inde med noget brugt udstyr i århusområdet, så skriv da en PM.
glæder mig til at vise hvad der sker!
God søndag
/ degnen